Власник Yabluka остаточно придбав мережу “Цитрус

08.08.2025
482

Фото: ITC.ua

Власник мережі Yabluka Артур Гатунок остаточно придбав техноритейлера “Цитрус”. За словами Гатунка, угоду було закрито в липні, однак вартість можна буде розкрити лише за рік через NDA з колишнім власником бренду. Про це підприємець розповів у інтерв’ю Forbes, пише Українська Рада Торгових Центрів.  За його словами, "Цитрус" – унікальний бренд, компанія, що має характер і перспективу


У своє розпорядження Yabluka отримали 55 працюючих магазинів “Цитрусу” і певні борги перед постачальниками.

"Вже почали сплачувати борги по кредиторській заборгованості минулих періодів. Не реструктуризували борги, а погодили графіки їх оплат, які були прийнятні "Цитрусу" та ринку", - зазначає спікер.

Що буде з “Цитрусом”?

Бренд “Цитрус” новий власник планує залишити, адже, на його думку, він свіжий, сильний, з характером.

При цьому частина магазинів Yabluka поступово стане "Цитрусом", перехід почнуть вже у серпні.

"Yabluka, і "Цитрус" – схожі, але не однакові. У Yabluka – фокус на техніку Apple, у "Цитрус" – на експертизу в ширшому асортименті: ноутбуки, Android, мультибренд. Ця гібридна модель – суперсила", - вважає Гатунок.

Скільки інвестуватимуть в оновлення одного магазину бізнесмен поки не знає, все залежатиме від стану локації та обсягів робіт. Також Гатунок відзначив, що особливих планів розвивати маркетплейс немає.

"Офлайн будемо розвивати. Але ринок зараз складний. У 2022–2023-х ТРЦ давали знижки орендарям, це дозволяло компенсувати падіння попиту. Зараз оренда значно зросла – площі стали дорожчі, ніж до війни", - каже він.

Поки триває війна, роль СЕО виконуватиме сам власник, додатково компанія шукає HRD, CMO, Head of Digital, Head of E-Com. Офіс “Цитрусу” при цьому залишиться в Одесі, однак в Києві буде ще один.

Частка ринку

За оцінками дистриб’ютора “Асбіс”, частка ринку “Цитрус” становить близько 4-5%. Втім, Гатунок зазначає, що хоча частка ще не стабілізувалась, але вже перевищує 10%, не рахуючи мережі Yabluka.

"Ми запустили безпрецедентну активність – усі телефони в «Цитрусі» застрахували. Без жодної доплати для покупців. Конкуренти пішли до постачальників, вимагали, щоб ті тиснули на нас і ми згорнули акцію. На ринку ця послуга коштує 15% від вартості телефону", - розповідає СЕО та власник.

Він підкреслює, що компанія все більше стикається з монополією найбільших гравців на ринку, що виражається в “істерії про “білу–сіру” техніку”.

"Вона відбувається через те, що частина компаній втрачає позиції на ринку. Не можеш конкурувати ціною – конкуруй сервісом, довірою, цінністю продукту", - резюмує Артур Гатунок.

Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу email розсилку.