Як зробити свій бізнес глобальним

13.11.2020
3163
Партнер проекту

Як малому та середньому бізнесу перетворитися на експортера? На це питання у жовтні шукали відповідь у Центрі журналістики Київської школи економіки під час заходу “Синергія для бізнесу”. Своїм досвідом поділилася співвласниця бренду дитячого одягу GarnaMama Марина Заславець та директор Nova Poshta Global Юрій Беневитський. Модерував зустріч Андрій Яніцький, директор Центру журналістики Київської школи економіки. Відеозапис розмови можна знайти за посиланням


АЯ: Пані Марино, чим займається компанія GarnaMama?

МЗ: З 2014 року ми займаємося дитячим одягом українського виробництва. У той момент була велика підтримка українського виробника, ми відкрили свій інтернет-портал і майже одразу виникла думка, що треба достукатися до європейського споживача. 

Сьогодні ми продаємо не тільки дитячий, але й дорослий одяг, успішно експортуємо його у Європу. В Україні в нас також є продажі. Але у Європі попит більш платоспроможний, тим більше у 2015 році девальвація гривні зробила наші товари дуже доступними для європейського споживача.

АЯ: Пане Юрію, а як ваша компанія співпрацює з GarnaMama?

ЮБ: Nova Poshta Global — це компанія з групи “Нова Пошта”, займається міжнародною доставкою. Як експортом, так і імпортом. Працюємо з більш ніж 200 країнами світу. Займаємося також митним оформленням, як в Україні, так і за кордоном, доставляємо товари всіма можливими видами транспорту: літаками, морем, автомобільним транспортом. Іноді це комбінація різних видів транспорту. Компанія існує з 2015 року, і Марина — один з наших перших клієнтів. 

Таких активних клієнтів у нас сьогодні більше 1500. У середньому у місяць ми доставляємо 400 тонн у Європу та США. Це два основних ринки збуту для нас зараз. Також Китай, але звідти везуть помітно більше, ніж туди. Є Австралія, інші країни, але, загалом, це одиничні випадки. Це не є великі В2В відправлення.

Якщо казати про експорт та імпорт разом, то ми вже доставили за весь час роботи понад 4,8 млн посилок як в Україну, так і за її межі. Доставляємо з аеропорту в аеропорт, зі складу до аеропорту, можемо оформлювати всі документи за клієнта, можемо лише доставку робити — все як хоче клієнт.

АЯ: Пані Маріє, чи можливий був би для вас експорт без Nova Poshta Global? 

МЗ: Якщо б “Нова Пошта” не відкрила такий бізнес, то на цьому наш експорт і закінчився би. Тому що виявилося, що якщо сюди хтось ще ввозить товари, то звідси ніхто не вивозить. Коли ми починали, ніхто не брався. Звісно, “Нова Пошта” не продає наші товари за кордоном. Ми самі побачили нішу, знайшли партнерів, а вони роблять добре послугу доставки.

Ми створюємо не просто одяг. Ми створюємо унікальний контент: оцифровуємо продукт, який раніше існував лише офлайн. Речі, які ми продаємо, не існували у цифровому світі, і створити їхні цифрові відповідники в Україні також дешевше. Ми побудували цілу студію, щоб робити фотосесії. Бо ми розуміємо, що якщо до самого продукту ми додамо цифровий контент, то цінність цього продукту зросте. Наш основний клієнт — це європейські інтернет-магазини. 

АЯ: А якщо по країнах, то де більше купують український одяг?

МЗ: Як не дивно, ми жодної речі не продали напряму в Польщу, хоча очікування були іншими. Більше того, виявилося, що і Франція дуже різна, і Німеччина. Не тільки сама Європа неоднорідна, а й окремі країни. Щодо географії продажів, то чеські інтернет-магазини через своє географічне розташування одразу працюють і на чеський, і на словацький, і на румунський, і на болгарський, і на польський ринки. Також в нас купують країни Балтії, іноді Швеція. 

АЯ: Пане Юрію, як стати вашим партнером, як бізнесу почати працювати з вами?

ЮБ: Стати нашим партнером дуже просто: зателефонувати за телефоном 067 252 16 16 — і все. Колеги візьмуть слухавку, узгодять з вами договір, всі нюанси. Жодних обмежень по вазі у нас немає. Ми доставляємо посилки від 30 грамів, як на експорт, так на імпорт. Також доставляємо вантажі більше 30 тонн, працюємо з усіма типами вантажів, як повітряним, так і автотранспортом. 

Далі ми вам вишлемо тарифну сітку, ми подивимося, чи підійде вона вам. Якщо не підійде, обговоримо інші індивідуальні умови. Завжди готові обговорювати, якщо вам потрібно десь відійти від нашого стандартного процесу.

АЯ: Але, мабуть, не все завжди виходить гладко. З якими проблемами стикаєтеся, як їх вирішуєте?

ЮБ: Буває, що неправильно оформлені документи або митниця засумнівалася у відповідності вмісту із заявленим. Але це поодинокі випадки, які вирішуються на місці уточненням. Це не критичні проблеми. Так, можливі затримки на годину, на день, але системних проблем немає. У різних країнах різні умови імпорту. Ми ці правила знаємо, говоримо про них клієнту, допомагаємо, робимо все необхідне для того, щоб забезпечити безшовність логістики.

АЯ: Пані Марино, чому ви вирішили розширити свій асортимент та створювати ще й дорослий одяг?

МЗ: Це запит ринку. Дитячий одяг — це лише 10% ринку одягу, а 90% — це дорослий одяг, і 70% — жіночий. Під час карантину змістився спектр споживання у бік домашнього одягу, це також відчувається. 

Також люди хочуть, щоб їх дивували. Ми всі потребуємо емоцій, особливо під час карантину. Тому ми експериментуємо. У нас є піжама, яка світиться у темряві. Це абсолютно безпечно, продається в нас через Amazon. Шукаємо комплекти Family Look, коли створюється єдиний стиль для всієї родини. Потрібно ризикувати, не можна бути нудним.

АЯ: Насамкінець я би хотів нагадати про назву нашої події “Синергія для бізнесу”. Ми говоримо про те, що коли бізнеси поєднують свої зусилля, створюється нова якість послуги, нові товари, нові ринки відкриваються. Ми хочемо донести, що співпраця, колаборація бізнесів приносить велику користь всім учасникам такого союзу. Як переконати таких вовків-одинаків, що партнерство — це не страшно, а може, навіть, вигідно?

ЮБ: Є підприємці, які працюють у режимі “людина-оркестр”, він все робить сам, і в результаті сам від цього страждає. Коли передаєш частину функцій професіоналам, спеціалістам, компетентним людям, то видихаєш, з’являється більше сил, більше енергії на вашу основну справу. Я пропоную все тестувати, експериментувати. Крок за кроком входити у ці партнерські стосунки тому, що стосунки — це теж робота. Ми завжди йдемо назустріч клієнту, інколи інвестуємо у розвиток цих відносин. Тільки у такій тісній щоденній співпраці ми розуміємо зони розвитку. Зрозуміти це можна тільки якщо працюєш разом.

АЯ: Пані Марино, до вас таке ж питання. Як знайти правильних партнерів, як вмовити їх працювати разом?

МЗ: Людина має займатися тим, що у неї найкраще виходить. Я завжди себе позиціонувала як хороший продавець, тому самі тканину ми почали купувати рівно рік тому, а до цього ми працювали і продовжуємо працювати з виробниками, у яких є свої цехи, швеї. І зараз я звертаюся до всіх виробників: пишіть нам, ми продамо ваші продукти через наші вже напрацьовані канали. У нас налаштований увесь ланцюжок. Приходьте, кажіть, який у вас продукт, ми допоможемо його або змінити, або покращити, оцифруємо і запропонуємо наші канали продажу. Це усім вигідно.

 

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.