Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу email розсилку.
Електромобіль у кошику: Алло запустила онлайн-формат покупки авто
Усе більше українців звикають купувати онлайн те, що раніше обирали в салоні чи шоурумі. Ця тенденція поширилася й на електромобілі, які тепер можна обрати та замовити просто з дому. Однією з перших компаній, що запустила цей напрям, стала Алло. В асортименті ритейлера представлені як моделі партнерів маркетплейсу, так і електромобілі Xiaomi.

Про запуск онлайн-продажів авто та їх вплив на український e-commerce розповідає керівник департаменту нових продуктів Сергій Золотухін.
Як стартували продажі: від тестового запуску до перших покупців
Розвиток напрямку електромобілів у Алло почався поступово, але дуже динамічно.
У травні ми запустили онлайн-продаж електроавто разом із партнерами. У червні відкрили передзамовлення на електрокари Xiaomi, а вже у вересні перші машини були в дорозі в Україну, — розповідає Золотухін.
Попит з’явився ще до того, як авто потрапили в Україну, а перша передоплата на електромобіль Xiaomi надійшла ще в липні, задовго до фактичного старту продажів.
Електромобілі Xiaomi доступні в Україні у різних комплектаціях, модифікаціях і кольорах. Сьогодні уже 11 людей стали власниками автівок.
Оцифрований досвід: як Алло замінює автосалони демонстраційними точками

Модель продажів Алло відрізняється від традиційної автодилерської. Компанія робить ставку на онлайн-процес, доповнюючи його точковою офлайн-присутністю.
Частину моделей можна побачити у ТРЦ Respublika Park у Києві, решта представлена в демонстраційній зоні в ТРЦ “Блокбастер”. Найближчим часом автівки з'являться і у Дніпрі.
У класичному форматі автосалонів у нас не побачиш. Ми орієнтуємося на світовий тренд, який задає Китай. Йдеться про демонстраційні авто в торгових центрах, максимальна цифровізація процесу та мінімум зайвих бар’єрів для клієнта, — пояснює Сергій Золотухін.
Від кліку до ключів: як працює онлайн-покупка

Усі моделі, характеристики та комплектації представлені на allo.ua та в застосунку. Покупець обирає авто, натискає “Купити”, залишає контакти, і менеджер супроводжує угоду до моменту передачі ключів.
Ми подаємо повний обсяг інформації — від технічних характеристик до відеопрезентацій та опису додаткових опцій. Це дозволяє клієнту ще на етапі вибору зрозуміти, які фішки має конкретна комплектація. Наприклад, деякі моделі оснащені вбудованим холодильником для пасажирів на задніх сидіннях, — наголошує спікер.
Цифрові сервіси поступово розширюються: кредитування вже доступне через ПриватБанк, лізинг з’явиться найближчим часом, а формат тест-драйву перебуває в розробці. При купівлі авто нараховується 1% Алло Грошей, які можна використати на аксесуари чи обладнання для електромобіля.
Офіційний імпорт та сервісна інфраструктура

Усі авто постачаються офіційно, з повною сертифікацією. Алло залучила партнерів із досвідом обслуговування електрокарів, і сьогодні сервіс доступний у Києві, Харкові, Дніпрі, Полтаві та Хмельницькому.
Ми не перші, хто пропонує електроавто в Україні. Ми перші, хто пропонує його купівлю через маркетплейс. Всі авто ввозяться офіційно з дотриманням всіх вимог та необхідної сертифікації, — зазначає Сергій Золотухін.
Електромобілі Xiaomi мають гарантію 2 роки або 50 000 км на батарею та електродвигун за світовими стандартами.
Що купують українці: попит на кросовери зростає

У портфелі Алло сьогодні представлені і електромобілі партнерів маркетплейсу, і офіційні моделі Xiaomi. До лінійки Xiaomi увійшли три авто — SU7, SU7 Ultra та кросовер YU7. Саме YU7 став однією з найпопулярніших моделей під час старту продажів у Китаї. За даними Fortune за першу годину він зібрав 289 000 замовлень. До слова, в Україні інтерес до моделі також помітно зростає.
Ще одна модель, що привертає увагу українців, — це SU7. Один автомобіль уже продано, ще один перебуває в бронюванні. Водночас у компанії прогнозують, що покупці й надалі віддаватимуть перевагу кросоверам.
Щодо цін, то середня вартість електромобілів Xiaomi, представлених на платформі, становить близько 2,5 млн грн.
Чи готові українці купувати авто онлайн
В Україні зростає інтерес до онлайн-покупок електромобілів, але ринок поки на стадії становлення. А поява нових сервісів та онлайн-інструментів поступово трансформує звичну модель придбання авто.
Наше головне завдання показати покупцям, що такий спосіб вибору та замовлення авто має свої переваги й може бути зручнішим для багатьох клієнтів.
За словами Золотухіна, ринок уже починає реагувати на ці зміни. Найвищий попит традиційно демонструє Київ — 40–50% усіх продажів електромобілів припадає саме на столицю. В інших регіонах інтерес також зростає, хоча темпи можуть відрізнятися.
Зарядна інфраструктура: наскільки вона доступна в Україні
Ситуація із зарядною інфраструктурою в Україні сьогодні суттєво краща, ніж кілька років тому. У межах міста водії електромобілів практично не стикаються з дефіцитом станцій, а для подорожей за межі міста достатньо заздалегідь спланувати маршрут. А за допомогою Google Maps можна легко знайти станції різної потужності та врахувати їх під час поїздки.
Власну мережу зарядок Алло наразі не планує розвивати, однак усі локації, де компанія демонструє свої електромобілі, вже обладнані зарядними станціями для зручності потенційних покупців.
Екосистема навколо електромобілів
Алло паралельно розбудовує власну екосистему рішень для власників електрокарів. На платформі вже доступні зарядні станції, тримачі та різні аксесуари для автомобілів, а найближчим часом компанія презентує й оригінальні продукти Xiaomi Auto.
Ми хочемо, щоб клієнт отримував не просто авто, а повноцінний набір рішень для комфортного користування
Що буде в тренді на ринку найближчими роками

На думку Сергія Золотухіна, ринок онлайн-продажів авто в Україні не стане повністю цифровим у найближчі три-п'ять років. Проте частка онлайна зростатиме стабільно, а після перемоги країни сегмент електромобілів може розвиватися ще швидше.
Водночас він не очікує швидкого завершення епохи автомобілів із двигунами внутрішнього згоряння. За його словами, електрокари ще не витіснять традиційні авто, але вже впевнено перемагають у низці практичних параметрів — вартості поїздки, простоті сервісу та зручності використання. Інтерес до електромобілів в Україні зростає, і тенденція стає дедалі помітнішою.
Для українського e-commerce такий формат онлайн-продажів може відкрити нову категорію, яка формуватиме тренди та задаватиме темп розвитку ринку у найближчі роки.
Автор: Аліна Хадралієва
Експерт: керівник департаменту нових продуктів "Алло" Сергій Золотухін