Я відкрив точку видачі Rozetka по франшизі. З першого місяця отримую прибуток (один з франчайзі в Києві)

12.02.2021
12464

Фото: rau.ua

У жовтні 2020 року Rozetka заявила про плани розвивати по франшизі точки видачі замовлень. Одними з перших франчайзі онлайн-рітейлера стали Роман і Марія Пасічні - вони відкрили точку видачі в Києві на вулиці Градинська, 3 (Троєщина). Роман розповів Evo.business про те, скільки знадобилося часу на відкриття, грошей на запуск відділення і скільки заробляє точка в місяць. Наводимо основне.


 

 

Про запуск франшизи Rozetka дізнався з новин. Хвилин двадцять обмірковував, наскільки це може бути вигідно - і вирішив спробувати. Поки що у франчайзингових точок видачі урізані можливості: ми не продаємо алкоголь, великогабаритні товари на кшталт холодильників і всі замовлення від інших продавців, крім самої Rozetka. Можливо, в майбутньому ці умови переглянуть, і ми зможемо працювати, як повноцінне відділення.

 Час від моменту отримання франшизи до відкриття

 Загалом від першого спілкування з Rozetka до запуску точки пройшло 5-6 тижнів. На пошук відповідного приміщення знадобилося до 2 тижнів. Вдале розташування - це ключовий момент бізнесу по франшизі, адже від цього безпосередньо залежить потік клієнтів. За пошук локації відповідає франчайзі, але остаточний варіант потрібно узгоджувати з Rozetka. Компанія зацікавлена ​​в результатах співпраці і не дасть вам відкрити точку в невідповідному місці - умовно кажучи, в полі.

У підсумку ми зупинилися на приміщенні площею 63 кв. м. на Троєщині - за адресою вул. Градинська, 3, на першому поверсі житлового будинку. У Rozetka підготували дизайн-проект відділення, дали контакти перевірених будівельників і постачальників обладнання, допомогли налаштувати програмне забезпечення. Також маркетплейс рекламував мою точку в інтернеті і в день нашого відкриття розіслав рекламне пуш-повідомлення всім користувачам свого додатку.

 Час на ремонт - 2 тижні. Багато чого довелося робити з нуля: прокладати електропроводку, класти плитку, зводити внутрішні перегородки, встановлювати сантехніку.

 Обладнали кілька зон: зал для покупців зі стійкою і столами для касирів, кабіну для примірки одягу, склад, невелику кухню і санвузол для персоналу.

 Вибрали дату відкриття - 14 грудня. Спеціально підгадали перед новорічними святами - в цей час завжди багато замовлень. Останні два дні ми з дружиною проводили у відділенні по 12 годин на добу.

 Після запуску, в грудні 2020 року, до нас приходив представник Rozetka з ревізією: підказував, чого нам не вистачає, як поліпшити роботу. На його думку, ми відповідаємо необхідному рівню клієнтського сервісу. Зауваження були незначними: докупити вогнегасники, побутові засоби для прибирання приміщення і батарейки різних типів, щоб покупці могли перевіряти роботу електроприладів.

 У перші дні роботи не обійшлося без провалів. Наприклад, велике замовлення складалося з п'яти коробок, а ми видали тільки чотири. Довелося бігти за людиною, просити вибачення і віддавати ту, що залишилась. Ще була ситуація, коли випадково видали клієнту чуже замовлення - знову довелося перед усіма вибачатися. Але за перший тиждень ми призвичаїлися і більше такого не допускаємо.

 Були й конфліктні ситуації: клієнт почав скандалити, коли наш співробітник привітався з ним російською мовою (це було ще до початку дії закону про мову обслуговування). У роботі з людьми буває різне - головне, мати терпіння і бути готовим розрулювати різні ситуації.

 Витрати на відкриття

 Запуск відділення обійшовся сумарно в 654 000 грн (при відніманні з цієї суми статей витрат зазначених нижче залишається 31 600 грн - ред.) За статтями витрат основні витрати такі: 

  • Початковий внесок - $ 5 000 (приблизно 140 000 грн),;
  • ремонт приміщення - 220 000 гривень;
  • столи, стелажі - 100 000 грн;
  • комп'ютери, сервер, комунікатори - 92 000 грн;
  • оплата оренди приміщення за перший і останній місяць - 33 400 грн;
  • юридичне оформлення двох вивісок (внесок в бюджет міста і послуги посередника) - 25 000 грн;
  • освітлення - 12 000 грн.

 Щомісячні витрати

 Зараз ми з дружиною виконуємо ролі старших менеджерів: працюємо з CRM-системою, проводимо інвентаризацію та інкасацію, робимо касові підрахунки наприкінці дня. Ще чотирьох співробітників найняли на позиції операторів-касирів, які працюють позмінно (вимоги Rozetka - на точці завжди повинні перебувати  двоє людей).

 Витрати на місяць складають сумарно 85 200 грн:

  • зарплати співробітникам - 65 000 грн;
  • оренда приміщення - 16 700 грн;
  • комуналка і сервісне обслуговування (включно з оплатою за охорону) - 3 500 грн;
  • Ще безкоштовно пропонуємо клієнтам пакети, самі купуємо їх по 0,8 грн за штуку.

 

 Заробіток

 Співпраця виглядає так: клієнт оформляє покупки на Rozetka, магазин обробляє замовлення і відправляє його в моє відділення видачі. Я як франчайзі приймаю товари, видаю їх клієнту і одержую винагороду за кожну таку видачу.

 Заробіток з однієї видачі - це фіксована сума, - 20 грн. Не важливо, скільки товарів замовив клієнт: якщо вони приїхали з одного складу, то у них один номер накладної - і вони рахуватимуться як одна видача. Наприклад, якщо клієнту надіслали три пари кросівок, дві він викупив, а одну залишив у відділенні, я все одно одержую винагороду, як за одну видачу.

 Якщо ж клієнт відмовився від замовлення або взагалі за ним не прийшов, я нічого не заробляю. В середньому замовлень на 10% більше, ніж видач.

 За оцінками Rozetka, в середньому одна точка видачі має видавати 150-250 замовлень на день. На практиці у нас так і виходить. Вчора (імовірно 9 лютого з урахуванням дати публікації матеріалу - ред.) видали 130, позавчора - 200, максимальний добовий рекорд - 260. У січні показники трохи впали в порівнянні з передсвятковим груднем, але нижче 100 видач поки не падали.

Цього достатньо, щоб виходити на операційний прибуток. На окупність повинні вийти до березня-квітня 2022 року.

 Зараз я підшукую приміщення, щоб відкрити ще одну точку видачі. Ми з Rozetka погодили район, залишилося знайти конкретну локацію. Тому планую і далі розвиватися в цьому напрямку.

 

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.