Тренди e-commerce в Україні на думку гендиректора Kasta Андрія Логвина

18.01.2021
1048

Фото: rau.ua

CEO українського маркетплейса Kasta Андрій Логвин на конференції RAU Summit 2020 поділився основними трендами в українському e-commerce найближчим часом. Наводимо тези з його виступу.


 

Очевидно, що в цьому році e-commerce пройшов шлях, який міг зайняти мінімум пару років. Особливо важливо, що в 2020-му до інтернет-торгівлі стали набагато серйозніше ставитися офлайн-рітейлери. Можна виділити кілька ключових факторів, які на це вплинули.

  • По-перше, ринок e-commerce досяг деякого критичного обсягу, який став цікавий великим компаніям. Умовно, якщо раніше бренди продавали онлайн десятки тисяч одиниць товару і не бачили великих перспектив у цьому каналі, то в 2020-му почали продавати мільйони, тому почали ставитися до e-commerce набагато серйозніше.
  • По-друге, в 2020 році в Україні істотно зросло проникнення e-commerce. Ми побачили зростання попиту не тільки в Києві і містах-мільйонниках, але і в регіонах. Активно купувати в інтернеті стали навіть в районних центрах. В цілому, клієнтів стало більше і інтерес до інтернету зріс. Багато офлайн-мережі усвідомили, що кожен їх магазин може стати складом, який здатен обслуговувати величезну аудиторію не тільки в Україні, а й за її межами.
  • 2020 й - це тільки початок. У наступні 5-7 років буде спостерігатися ще більш активний етап розвитку електронної комерції. З великим оптимізмом дивлюся на 2021 рік. Тому що зерна ми вже посадили, поля полили, врожай зростає. Я розумію, що незабаром він дозріє і ми зможемо пожинати плоди своєї роботи.

Попит з регіонів зростає

Регіони дуже швидко ростуть: якщо раніше Київ займав до 50% в наших продажах, то зараз - близько 25%. Відбувається подальше розширення географії: в нашій доставці з'являються села в Івано-Франківській області та інші віддалені від центру населені пункти.

Перехід від mobile first до mobile only

У листопаді 78% замовлень було зроблено з мобільних додатків. А в розвинених країнах ця частка сягає 90%. Таким чином ринок близький до того, щоб перейти від парадигми mobile first в парадигму mobile only.

Взаємодія з офлайн

У нашому випадку мова йде про видачу замовлень третіх осіб через наші відділення Kasta Post. Думаю, що в майбутньому у нас можуть бути тисячі офлайн-партнерів з видачі замовлень. Ми розуміємо, що офлайн-контакт з клієнтом дуже важливий і в деяких випадках стає дешевше, ніж контакт через Google або Facebook. Тому будемо розвивати і цей напрямок.

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.