Grammarly запускає ШІ-платформу для маркетингу, аналітики та комунікацій

15.07.2025
307

Володимир Лисюк, Engineering Manager, Ukraine Site Lead у Grammarly. Фото: dou.ua

Grammarly оголосила про розробку нової платформи штучного інтелекту, яка допомагатиме не лише з редагуванням текстів, а й з повсякденними задачами у сферах маркетингу, продажів та аналітики. Компанія інтегрує в екосистему куплені стартапи Coda і Superhuman, щоб розширити функціональність своїх ШІ-інструментів. Як пише Delo.ua, про це в інтерв’ю DOU розповів Володимир Лисюк, Engineering Manager та Ukraine Site Lead у Grammarly


Про стратегію Grammarly 

Grammarly продовжує розширювати свою екосистему завдяки придбанню стартапів Coda та Superhuman. Це дозволяє компанії будувати платформу з великою кількістю ШІ-агентів для роботи з документами, задачами та електронною поштою.

Coda вже широко використовується бізнесами як середовище для керування документами та завданнями. Grammarly планує інтегрувати в нього ще більше інструментів штучного інтелекту. Superhuman, популярний імейл-клієнт, став для компанії стратегічним придбанням через вагомість пошти як каналу комунікації.

Після інтеграції Coda у команді Grammarly глобально працює близько 1200 людей у п’яти країнах. В українському офісі наразі працює 140 фахівців, і команда продовжує зростати. Компанія активно наймає інженерів в Україні, зокрема на позиції Data Scientist, Back-end і Full Stack. За останній рік до української команди приєдналося понад 20 нових спеціалістів, що становить приріст у 16%, не враховуючи інтернів.

Grammarly фокусується на ШІ-агентах

Компанія Grammarly наразі не планує вихід на біржу, зосередившись на розвитку продуктової екосистеми та побудові платформи на основі штучного інтелекту. Як зазначає інженеринг-менеджер компанії, у короткостроковій перспективі IPO не входить у пріоритети: "Ми успішна компанія, тому можемо обрати найбільш вдалий момент".

У центрі стратегії Grammarly — створення мережі ШІ-агентів, які мають безшовно інтегруватися в робочі процеси користувачів і підвищувати продуктивність. Наприклад, один агент формулює повідомлення, інший — надає релевантну аналітику з Jira або листування, ще один адаптує текст до аудиторії. Компанія прагне позбавити користувача рутини, залишаючи за ним повний контроль над результатом.

Команди досліджень активно спілкуються з користувачами, проводять глибинні інтерв’ю, тестування та аналітику для виявлення нових потреб. Також Grammarly придбала сервіси Coda і Superhuman, що має зміцнити її позиції у сфері продуктивності.

Попри глобальне охоплення, Україна не є пріоритетним ринком продажів для компанії, оскільки Grammarly орієнтується насамперед на англомовні країни. Проте компанія підтримує українські НГО, університети та держпроєкти, надаючи безкоштовні ліцензії в межах соціальних ініціатив.

Grammarly підкреслює важливість відповідального використання ШІ. У компанії діє спеціальна Responsible AI команда, до якої залучені інженери, лінгвісти та дослідники. Grammarly також отримала міжнародну сертифікацію ISO/IEC 42001:2023 — перший стандарт управління ШІ — і долучилася до українського етичного кодексу зі штучного інтелекту.

Усередині компанії інженери активно використовують ШІ-інструменти, зокрема GitHub Copilot, Claude Code, Cursor. Це частина філософії: щоб створювати корисні інструменти на основі ШІ, потрібно самим ними активно користуватись.

Grammarly - онлайн-платформа на основі штучного інтелекту для допомоги у спілкуванні англійською мовою - заснована у 2009 році українцями Олексієм Шевченком, Дмитром Лідером та Максимом Литвином. Проєкт став отримувати прибуток через рік після запуску. Компанія стала першим українським "єдинорогом", сягнувши 1 мільярда доларів у 2019 році. Grammarly з оцінкою в $13 млрд, має понад 40 мільйонів активних користувачів та 50 000 корпоративних клієнтів. Нещодавно Grammarly придбала Coda, розробника редактора документів, а об’єднану компанію очолив Шишир Мехротра.

Компанія відома своїм сервісом з покращення друку на клавіатурі. Grammarly Keyboard (можна завантажити в App Store і додати до клавіатур у налаштуваннях) пропонує більший вибір слів і радить, як покращити стилістику викладу тексту залежно від його цілі. Крім того, система уникає висловів, які можуть здатися носіям англійської мови образливими.

Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу email розсилку.