Штучний інтелект, змішана реальність і токенізація – ключові тренди звіту Mastercard Emerging Tech Trends 2024

11.03.2024
1751

Фото: пресслужба Mastercard

Компанія Mastercard опублікувала звіт Emerging Tech Trends 2024, в якому дослідила технологічні тренди у сфері штучного інтелекту, обчислювальних потужностей та технологій обробки даних, які матимуть найбільший вплив на розвиток комерції протягом наступних трьох-п'яти років. Нові розробки й рішення у цих сферах зроблять технології більш інтуїтивно зрозумілими, інтерактивними та інтегрованими у повсякденне життя, що матиме своє відображення у галузі фінансів, роздрібної торгівлі та інших секторах. 


Цифрові асистенти на основі штучного інтелекту

Віртуальні помічники нового покоління здатні зрозуміти і обробити більш складні запити користувачів. Довіра до таких ШІ-інструментів посилюється, адже користувачі отримують доступ до більш інтуїтивної та персоналізованої взаємодії з технологіями у повсякденному житті. Прогнозується, що ринок ШІ-асистентів зросте до $46 млрд у найближчі чотири роки. Вже сьогодні 95% керівників відділів обслуговування клієнтів очікують, що протягом наступних трьох років ШІ-боти комунікуватимуть з їхніми клієнтами. 

Асистенти на основі штучного інтелекту можуть покращити досвід покупок, допомагаючи споживачам швидко знайти відповідні товари і прискорити процес оформлення замовлення. Так, наприклад, Shopping Muse, персональний ШІ-помічник від Dynamic Yield, частини Mastercard, поєднує розмовний ШІ з технологіями персоналізації та рекомендацій. Рішення дозволяє не лише спростити пошук необхідного товару, але й надає рекомендації на основі минулих покупок та історії переглядів – майже якби зі споживачем спілкувався професійний консультант. 

Генеративний ШІ також має значний потенціал у розробці програмного забезпечення та цифрових сервісів: ШІ-помічники допомагають на різних етапах життєвого циклу розробки програмного забезпечення, а також сприятимуть подальшому розвитку підходу low-code та no-code – роблячи розробку програмного забезпечення більш доступною. 

Вихід за межі екрана: як AR та MR-технології долають бар’єри між цифровим та фізичним середовищем

Технології доповненої та змішаної реальності дозволяють здійснювати онлайн-покупки з ефектом повного або часткового занурення, поєднуючи цифровий і фізичний світи в одне ціле. До прикладу, такі інновації, як гарнітура Vision Pro від Apple та технологія Project Starline від Google, що використовують передові операційні системи, сенсори та камери, штучний інтелект та просторове аудіо, відкривають для споживачів нові способи взаємодії. За прогнозами, ринок AR, MR та інших технологій Spatial Computing  досягне $620,2 млрд до 2032 року.

Завдяки цим технологіям трансформуються цілі напрями в ритейлі, зокрема продажу одягу та аксесуарів. Так, наприклад, компанії активно впроваджують рішення, які дозволяють їхнім клієнтам робити віртуальні примірки та взаємодіяти з цифровими копіями товарів чи відвідувати віртуальні модні покази.

Безпека даних: розширення технології токенізації  

У той час, коли споживачі прагнуть отримувати персоналізований досвід і готові ділитися з компаніями особистою інформацією, технологія токенізації стає ще більш актуальною. Так, вона відповідає за захист конфіденційних даних споживачів під час оплати покупок і лежить в основі оплат цифровими картками в гаджетах з NFC, у тому числі за допомогою таких цифрових гаманців як Apple Pay та Google Pay. 

Згідно зі статистикою Mastercard в Україні, на сьогодні понад 60% оплат картками Mastercard у фізичному ритейлі країни здійснюються за допомогою смартфонів і гаджетів з NFC. Це укріплює позиції України у п'ятірці світових лідерів за кількістю NFC-платежів з картками Mastercard, поряд з такими країнами як Австралія, Велика Британія, Нідерланди та США. 

Згідно з даними глобального звіту від Mastercard, потенціал токенізації продовжує розширюватися, і вже зараз бізнеси починають активно використовувати нові можливості цієї технології у взаємодії з клієнтами. Серед них – більший контроль споживачів над своїми персональними даними для підвищення безпеки й конфіденційності онлайн-транзакцій, або ж, наприклад, токенізація програм лояльності, коли винагороди у таких програмах можуть бути токенізовані і використовуватися універсально на різних платформах.

Майбутнє – за синергією технологій

Впровадження генеративного ШІ, AR і MR-технологій та токенізації і надалі змінюватиме те, як користувачі роблять покупки, працюють, відпочивають та спілкуються. Поєднання цих інновацій характеризує майбутнє нових технологічних можливостей. Завдяки ним, наприклад, банки зможуть ще ефективніше аналізувати великі обсяги фінансових даних для кращої оцінки ризиків, виявлення шахрайства та більш персоналізованого обслуговування клієнтів, а торговці – вдосконалювати споживацький досвід.  

Mastercard як глобальна технологічна компанія використовує новітні технології для забезпечення понад 125 мільярдів транзакцій у своїй мережі щороку. Маючи потужну команду ШІ-інженерів та спеціалістів по роботі з даними, компанія прагне створювати практичні рішення, що базуються на принципах захисту персональних даних, дотримання етичних стандартів, а також передових стандартів безпеки. В розробці рішень Mastercard у сфері аналізу даних, відкритого банкінгу, верифікації особи, захисту від шахрайства та кібербезпеки фокусом компанії залишається забезпечення довіри до технологій та їх відповідальне й етичне використання в розвитку комерції. 

Mastercard – глобальна технологічна компанія в галузі платежів. Наша місія – забезпечуючи безпечні, прості, технологічні та доступні транзакції, розвивати та зміцнювати цифрову економіку, яка надає переваги усім та всюди. Використовуючи захищені дані та мережі, створюючи партнерства та спираючись на те, що надихає, ми надаємо інновації та рішення, які допомагають людям, фінансовим інститутам, урядам та бізнесу реалізовувати їхній найбільший потенціал. Ми ведемо бізнес більш ніж у 210 країнах та територіях і створюємо стійкий світ, який відкриває безцінні можливості для всіх.  

 

Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу e-mail розсилку.