Кожен п’ятий підприємець отримує дохід від продажів виключно у безготівковій формі – дослідження Mastercard

30.11.2023
1263

Фото: Mastercard

  • 46% малих та середніх бізнесів, які призупиняли роботу, вже працюють у повному обсязі, а ще 38% прогнозують відновлення довоєнних показників упродовж двох років;

  • 20% підприємців брали участь у грантових програмах на підтримку своєї справи;

  • 91% підприємств приймають безготівкові оплати;

  • 7 з 10 підприємців, окрім своєї безпосередньої діяльності, планують брати участь у програмах відновлення країни.


Українські підприємці продовжують демонструвати стійкість та наполегливе бажання працювати, шукаючи шляхи для розвитку своєї справи. Так, майже половина (46%) підприємців, які вимушено зупиняли роботу після початку повномасштабної війни, змогли відновити свою діяльність у повному обсязі. Ще 38% прогнозують, що зможуть повернутися до довоєнних показників протягом одного-двох років. Такі результати дослідження Mastercard SME Index 2023, у рамках якого вивчалися стан та ключові потреби мікро-, малого та середнього бізнесу в Україні, а також перспективи їхнього розвитку. 

Актуальні потреби та тренд на безготівку

Сьогодні серед головних потреб малих підприємств – гроші на розвиток (45%) та нові замовлення й ринки збуту (43%). При цьому, для середнього бізнесу найбільшим викликом для розвитку є брак персоналу (35%). 

Для підтримки діяльності власного бізнесу кожен п’ятий опитаний підприємець брав участь у грантових програмах від держави чи інших організацій, причому 83% з них отримували фінансову допомогу безготівково. 

П`ята частина українських бізнесів (19%) отримують дохід від продажів виключно у безготівковій формі завдяки оплатам за товари та послуги через POS-термінал, на банківський рахунок або за допомогою цифрових сервісів. Ще для 53% опитаних підприємців безготівка приносить понад половину доходу. Загалом, сьогодні безготівкові оплати за товари та послуги приймають 9 із 10 підприємств. 

Плани на майбутнє

Підприємці все активніше будують плани на майбутнє. Так, 73% опитаних планують масштабувати свою справу, з них 19% вже розпочали реалізацію такої стратегії. Зокрема, підприємці планують розширювати лінійку товарів і сервісів (32%), відкривати нові точки продажу та  збільшувати обсяги виробництва (31%), розвивати цифрові канали (31%), а також розширювати продажі за кордон (16%).

Країною-лідером для експорту продукції стала Німеччина – 29% українських підприємців кажуть, що за останній рік серед іноземних країн найбільше продавали свої товари та послуги саме на цьому ринку. Також у переліку найбільш популярних країн для експорту залишаються Польща (27%), США (21%), Велика Британія (17%) та Канада (13%). На думку респондентів, вартість, якість та оригінальність є ключовими перевагами українських продуктів та сервісів за кордоном.

7 з 10 представників української бізнес-спільноти, окрім безпосереднього напряму своєї діяльності, планують брати участь у відновленні України та її економіки. Серед них 47% готові долучатися до державних програм з відбудови, а 42% хочуть створювати власні проєкти та ініціативи, що сприятимуть післявоєнному відновленню країни. 

«Ми в Mastercard надихаємося стійкістю українських підприємців, які попри виклики повномасштабної війни продовжують працювати та масштабувати свою справу. Вже вкотре ми переконуємося в тому, що цифрові рішення та безготівкові технології оплати стають критично важливими інструментами для розвитку бізнесу та відкривають додаткові можливості, як, наприклад, вихід на інші ринки. І ми бачимо свою місію в тому, аби підтримувати українських підприємців на шляху розвитку», – зазначила Інга Андреєва, генеральна директорка Mastercard в Україні та Молдові. 

Протягом багатьох років Mastercard активно підтримує український малий і середній бізнес, запускаючи спеціалізовані фінансові продукти, сервіси та ініціативи, які допомагають у розвитку і масштабуванні бізнесу, зокрема завдяки сучасним платіжним технологіям. Компанія виступає багаторічним партнером Міністерства цифрової трансформації України у розвитку онлайн-порталу Дія.Бізнес, а також офлайн-центрів в Україні та за кордоном. Крім того, Mastercard реалізує низку ініціатив з банками-партнерами, метою яких є підтримка українських підприємців через надання фінансових, консультаційних та освітніх можливостей. Також компанія запускає власні проєкти, як-от акселераційна програма Start Path Ukraine, що була розроблена спеціально для підтримки українських фінтех-стартапів. 

Mastercard SME Index — дослідження стану українського мікро-, малого та середнього бізнесу, що було проведено компанією Gradus на замовлення Mastercard у червні – липні 2023 року. В онлайн-опитуванні взяли участь 404 респонденти – чоловіки та жінки, які є власниками або керівниками мікро-, малого та середнього бізнесу – у 20 областях України.

Mastercard – глобальна технологічна компанія в галузі платежів. Наша місія – забезпечуючи безпечні, прості, технологічні та доступні транзакції, розвивати та зміцнювати цифрову економіку, яка надає переваги усім та всюди. Використовуючи захищені дані та мережі, створюючи партнерства та спираючись на те, що надихає, ми надаємо інновації та рішення, які допомагають людям, фінансовим інститутам, урядам та бізнесу реалізовувати їхній найбільший потенціал. Ми ведемо бізнес більш ніж у 210 країнах та територіях і створюємо стійкий світ, який відкриває безцінні можливості для всіх.  

Текст і фото: Mastercard

Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу e-mail розсилку.