AI, маркетинг та гіперперсоналізація: як штучний інтелект змінює e-commerce

08.02.2024
8696

Фото: Elit-Web

Більшість користувачів впродовж усього минулого року активно спостерігали за розвитком AI. Cьогодні Владислав Захаревич, Head of PPC Elit-Web розповідає не про AI загалом, оскільки тема надто глобальна, а про використання штучного інтелекту саме в рекламі. Адже зараз відбуваються дійсно фундаментальні зміни, які неможливо ігнорувати 


AI та гіперперсоналізація маркетингу

Гіперперсоналізація — це використання всебічних омніканальних даних для підвищення якості обслуговування клієнтів з урахуванням їхніх інтересів, потреб, побажань, поведінки та дій. 

Насправді гіперперсоналізація у сфері маркетингу та реклами — явище вже не нове, однак саме завдяки розвитку штучного інтелекту вона виходить на якісно новий рівень. AI навчається, аналізує дані та може самостійно приймати рішення, майже як людина. Але на відміну від нас із вами штучний інтелект може працювати з величезними обсягами інформації та створювати набагато якісніший персоналізований досвід.

Для кращого розуміння, як це працює, наведу декілька прикладів:

  1. Spotify — персоналізовані списки відтворення. Застосовує ШІ для аналізу уподобань користувача та створення персоналізованих списків музики та подкастів. Для кожного система формує унікальні плейлисти, які не повторюються.

  2. Amazon — персоналізовані рекомендації товарів. Використовує алгоритми штучного інтелекту, щоб аналізувати поведінку клієнтів, переглянуті ними продукти, придбані раніше товари тощо. Деякі експерти небезпідставно вважають, що саме використання ШІ дозволило компанії стати однією з найбільших платформ електронної комерції у світі.

  3. Netflix — персоналізовані рекомендації кіно та серіалів. Принцип роботи загалом той же, що й у Spotify. І так само це дозволило Netflix стати одним із найбільших та найпопулярніших стримінгових сервісів у світі.

Як я сказав вище, використання можливостей ШІ та гіперперсоналізація — явища не нові. Однак саме завдяки стрімкому розповсюдженню інструментів штучного інтелекту у 2023 році й надалі ці можливості стали загальнодоступними. Зараз вам зовсім не обов’язково володіти компанією рівня Spotify чи Amazon, щоб ефективно використовувати ШІ.

Як саме ШІ може підвищити ефективність реклами

Штучний інтелект — це поняття доволі широке, воно охоплює чимало напрямів. Якщо ж говорити конкретно про маркетинг, то ви вже сьогодні можете використовувати інструменти штучного інтелекту для різних цілей:

  1. Покращена сегментація аудиторії. Штучний інтелект може з блискавичною швидкістю аналізувати величезну кількість даних, зокрема історію вебперегляду, поведінку покупців та активність у соціальних мережах, щоб визначати закономірності та сегментувати аудиторію на основі її інтересів, поведінки та вподобань. А далі використовуйте ці дані для сегментації аудиторії та створення унікальних та релевантних пропозицій.

  2. Прогнозна аналітика. Аналізуючи шаблони та поведінку, штучний інтелект може передбачити, які сегменти ЦА найімовірніше зацікавляться рекламою та здійснять конверсію. Це дає змогу не просто нарощувати аудиторію, а й водночас ефективніше розподіляти бюджети на просування.

  1. Міжканальне націлювання. Штучний інтелект може об’єднувати дані з різних каналів і платформ, щоб створити цілісне уявлення про шлях клієнта. Це дає змогу рекламодавцям доставляти більш релевантні та персоналізовані повідомлення через різні канали, зокрема соціальні мережі, електронну пошту та медійну рекламу.

  2. Створення ефективних рекламних матеріалів та УТП. За допомогою ШІ можна генерувати практично будь-який контент — від коротких текстів оголошень до відео, музики, 3D-об’єктів тощо. Поєднавши цю можливість із переліченими вище, ми отримуємо справжній «комбайн» для створення ефективної реклами, яка враховує всі особливості ЦА.

І це насправді лише вершина айсберга. Я впевнений, що вже цього року ми з вами побачимо набагато більше можливостей використання ШІ у сферах електронної комерції та маркетингу.

Корисні інструменти ШІ для маркетологів

Говорячи про штучний інтелект, без конкретних прикладів не обійтися. Рекомендувати вам загальновідомі ChatGPT, Copilot від Microsoft чи Google Bard сенсу не бачу. Тому сконцентруюся на дещо специфічних сервісах:

JasperAI 

Один із найфункціональніших інструментів для маркетолога, здатний виконувати чимало завдань — від написання текстів та підготовки контент-плану до створення наскрізних маркетингових кампаній.

Rytr

Корисний інструмент для власників інтернет-магазинів, котрий має потужні функції підтримки клієнтів, допомагає створювати ефективні заклики до дії, швидко відповідати на повідомлення та відгуки тощо.

CopyAI

Інструмент для роботи з контентом, насамперед з електронною поштою. З його допомогою можна створювати персоналізовані ланцюжки листів, працювати з їх наповненням, автоматизувати процеси розсилки тощо.

Writesonic

Комплексна система на базі штучного інтелекту, яка допомагає у створенні переважно текстового контенту. Йдеться не лише про описи товарів, електронні листи й тому подібне, а й про більш «технічні» тексти — оголошення для реклами у Facebook і Google Ads, метатеги тощо. Writesonic допоможе позбутися рутинної роботи, здатен зекономити чимало часу.

LookaAI

ШІ-сервіс для розробки логотипів та інших брендових матеріалів. Має понад 300 готових шаблонів. Можна створити унікальний логотип компанії й одразу побачити, як він виглядає, наприклад, на футболці, шопері, візитівці тощо.

Це далеко не все. Можу також порекомендувати звернути увагу на наступні інструменти на базі ШІ: ShortlyAI, PictoryAI, WordAI, Scalenut та Describely (раніше CopySmith). Всі вони так чи інакше можуть допомогти поліпшити ефективність вашої реклами та оптимізувати маркетингову стратегію. Однак не рекомендую намагатися користуватися якомога більшою кількістю таких сервісів. По-перше, це дорого. По-друге, вони доволі часто дублюють функціонал одне одного. 

Чи можна повністю покладатися на штучний інтелект?

Очевидно, що ні. ШІ — це лиш інструмент, яким ви можете користуватися, але повністю покладатися на нього точно не варто. Принаймні поки що. І причин тому декілька:

  1. Питання щодо конфіденційності. Алгоритми штучного інтелекту можуть отримувати доступ до великої кількості даних для належної роботи. Це зручно для бізнесу, однак викликає цілком резонне занепокоєння у користувачів, які здебільшого не бажають, щоб їхні персональні дані якимось чином оброблялися й використовувалися.

  2. Упередженість ШІ. Штучний інтелект може бути необ’єктивним залежно від того, на яких даних навчається. Вони часто не є репрезентативними, що призводить до хибних дій та рекомендацій із боку ШІ. Той же ChatGPT не володіє актуальною інформацією за попередні два з гаком роки.

  3. Непрозора робота. Для звичайного користувача дії штучного інтелекту наразі видаються не повністю зрозумілими. Через брак прозорості та розуміння довіра між компаніями, які використовують ШІ, та їхніми клієнтами може бути підірвана.

Однак найголовніше — алгоритми штучного інтелекту не є досконалими. Вони іноді роблять помилки, «галюцинують», працюють некоректно та призводять до абсолютно непередбачуваних результатів.

Чи є ці недоліки приводом відмовитися від ШІ у ваших маркетингових кампаніях? Ні. Та все ж я рекомендую вкрай уважно стежити за тим, що та як штучний інтелект робить для вас. І чи дійсно це саме те, що вам потрібно.

Автор: Владислав Захаревич, Head of PPC Elit-Web

Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу e-mail розсилку.