Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу email розсилку.
В Україні відкрився перший завод з виробництва біоклею з гороху для екоплит
Фото: Дмитро Кисилевський/Forbes
В індустріальному парку "Коростень" на Житомирщині розпочав роботу перший в Україні завод із виробництва біоклею з гороху. Інвестором проєкту виступає "Коростенський завод МДФ". Біоклей використовуватиметься у виробництві дерев’яних екоплит для будівельної та меблевої галузей, повідомив заступник голови Комітету Верховної Ради з питань економічного розвитку Дмитро Кисилевський, пише Forbes
Проєктна потужність заводу становить 3000 тонн біоклею на місяць, що дозволяє переробляти близько 1 млн тонн гороху на рік — удвічі більше, ніж річний урожай цієї культури в Україні у 2024 році (465 тис. тонн). Поки українські фермери не наростять посівні площі, частину сировини планується імпортувати з Угорщини та Польщі.
Компанія веде переговори з агровиробниками Житомирської, Київської, Черкаської, Кіровоградської та Дніпропетровської областей щодо розширення посівів та довгострокових контрактів на постачання гороху.
Планові обсяги виробництва екоплит — 20 тис. кубометрів на місяць. Паралельно "Коростенський завод МДФ" будує аналогічне підприємство в індустріальному парку "БФ Термінал" на Закарпатті. 90% продукції призначено на експорт.
Продукція відповідає регламенту ЄС 2023/1464, що з 6 серпня 2026 року посилює вимоги до вмісту формальдегіду у плитах МДФ та ХДФ. Загальний обсяг інвестицій у запуск виробництва біоклею та екоплит склав €40 млн. Інвестор скористався пільгою для учасників індустріальних парків — можливістю імпортувати обладнання без сплати ПДВ.
Індустріальний парк ʼКоростеньʼ має площу 42,2 га. Він обʼєднує кластер підприємств деревообробної промисловості, серед яких «Українська холдингова лісопильна компанія», ʼРезалт Екоʼ, ʼКоростенський завод ʼМДФʼ, ʼБФ «Інжинірінг», ʼБФ проєктʼ.
У 2024 році ІП «Коростень» в рамках державного проєкту розвитку інфраструктури індустріальних парків на умовах співфінансування 50% на 50% отримав від держави 83,5 млн грн для будівництва під’їзної дороги.
