Польський антимонопольний орган покарав Biedronka за маніпуляції на акційних цінниках

02.12.2025
167

Фото: whatnext.pl

Польське Управління з питань конкуренції та захисту прав споживачів (UOKiK) оштрафувало власника мережі Biedronka – компанію Jeronimo Martins Polska – на майже 105 млн злотих (понад €24,7 млн) за недобросовісні маркетингові практики. Про це повідомила пресслужба регулятора, пише Liga.net


Підставою для штрафу стали рекламні кампанії "Спеціальна середа" (Specjalna Środa) та "Середа на День святого Валентина" (Walentynkowa Środa). UOKiK встановив, що ритейлер вводив клієнтів в оману, обіцяючи ваучери, які нібито можна використати для купівлі будь-якого товару. Насправді ж споживачам доводилося робити додаткові покупки у визначених категоріях і витрачати суму, що часто перевищувала номінал ваучера.

Регулятор також підкреслив, що клієнти "не мали реальної можливості" заздалегідь ознайомитися з повними умовами акції. Ключові обмеження – один ваучер на людину, мінімальна сума чека, перелік товарів, на які пропозиція не поширюється – були доступні лише на сайті, у касовій зоні або безпосередньо на ваучері, тобто після здійснення покупки.

Через це багато покупців скаржилися в соцмережах, вважаючи, що акції Biedronka вводять їх в оману.

"Промокомунікація упускала ключові умови, створюючи у споживачів помилкове враження, що товари можна отримати "безплатно", а ваучер є "подарунком", – заявив керівник UOKiK Томаш Хрустний.

За його словами, зібрані докази свідчать, що компанія свідомо порушила колективні інтереси споживачів.

Рішення про штраф поки що не набуло чинності. У пресслужбі Biedronki повідомили, що компанія має намір оскаржити його у суді.

Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу email розсилку.