Бренд Bevza зняв із продажу ялинкові іграшки у вигляді колосків: що сталося

25.11.2025
1108

Фото: Bevza

Минулого тижня український бренд Bevza випустив набір ялинкових іграшок "П'ять колосків". У коробці містилися чотири жовтих і один чорний колосок. За словами представників бренду, вони мали символізувати "відродження, надію та єдність поколінь, стаючи оберегом вашого святкового дому". Однак незабаром іграшки зняли з продажу.

Річ у тім, що бренд зазнав критики в соцмережах, тому що колоски асоціюються з трагедією Голодомору та репресивним «Законом про п’ять колосків» 1932 року. 

Зокрема, з критикою виступила керівниця Музею Голодомору Леся Гасиджак. Вона наголосила, що слова «5 колосків» мають стійкий історичний образ і безпосередньо пов’язані з постановою від 7 серпня 1932 року, яка передбачала розстріли та багаторічні ув’язнення навіть за підняття жмені зерна з колгоспного поля.

Люди добрі, що з вами? Невже ви живете настільки в іншій реальності? Невже ви бодай рамково не знаєте основу основ — історію цієї країни в якій живете, і невже словосполучення "5 колосків" не проявляється стійким образом у ваших головах? Ви справді повісите це на ялинку? — написала вона.

Також висловилася історик Тетяна Швидченко. Вона також зазначила, що п'ять колосків — це символ геноциду.

Громадськість обурилася через контекст. Бо в листопаді, коли Україна вшановує жертв Голодомору, реклама продажу геноцидного символу як святкової прикраси це не про новорічну естетику. І не про відродження культури. Це про глибоке нерозуміння контексту — історичного, культурного й етичного, — написала Швидченко.

Представники бренду Bevza відповіли, що з 2018 року колосок є одним із ключових символів їхньої колекції, і вони вкладають у нього сенс стійкості та пам’яті про покоління українців.

П’ять колосків пшениці — це данина пам’яті поколінь, втілена у п’яти колосках пшениці — вічному символі стійкості української нації та її волі до виживання. Сьогодні, коли українські поля знову палають, частини країни залишаються окупованими ці колоски пшениці постають потужним знаком надії, витривалості та нерозривного зв’язку між поколіннями, — йдеться у повідомленні бренду.

 

 

Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу email розсилку.