Prozorro встановило нові правила для українських виробників: що зміниться

30.10.2025
260

Фото: Prozorro

З 11 листопада у системі електронних закупівель Prozorro починають діяти оновлені вимоги для українських виробників щодо підтвердження локалізації. Про це пише "Радник у сфері публічних закупівель".


Виробникам, які постачають певні товари для держзакупівель, потрібно буде довести, що вони створили в Україні щонайменше 25 % собівартості своєї продукції. Тепер для цього потрібно буде подати розширений пакет документів, які підтверджують реальний внесок українського виробництва. Тобто, локалізація тепер буде не лише пунктом у тендері, а показником реальної участі українських підприємств у виробництві.

Оновлений порядок має запобігти випадкам, коли в Україну завозять майже готову продукцію, мінімально доробляють її та декларують як "зроблено в Україні". Тепер усім виробникам потрібно буде надавати фінансові, виробничі та технічні документи, щоб їхній товар потрапив до переліку з підтвердженим ступенем локалізації.

Які документи необхідно буде подати, щоб підтвердити локалізацію продукції в Prozorro:

  • податкову звітність 4ДФ за попередній рік (доходи, податки, ЄСВ, військовий збір);
  • довідку про технологічні операції, що здійснюються на виробництві;
  • копію протоколу випробувань товару з акредитованої лабораторії;
  • підтвердження наявності обладнання, виробничих площ і робітників.

Зазначається, що уповноважені органи отримають право ініціювати виключення товарів з переліку локалізованих, якщо:

  • товар фактично не є власного виробництва;
  • відсутні документи, передбачені пунктом 4 порядку;
  • виявлені інші невідповідності вимогам.

У таких випадках інформацію аналізуватимуть та передаватимуть комісії з розгляду питань роботи Prozorro, яка ухвалює рішення щодо подальших дій.

За інформацією адміністратора  ДП "Прозорро", нові заявки необхідно подати до 11 грудня 2025 року, щоб уникнути виключення з переліку. Запис про включення товару до переліку залишатиметься чинним протягом року подання заявки та до 31 березня наступного року.

Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу email розсилку.