EVA впроваджує гібридні каси

11.09.2025
637

Фото: EVA

Мережа EVA розпочала впровадження гібридних кас, які поєднують функції класичної каси з касиром та каси самообслуговування


Такий формат дозволяє гнучко реагувати на ситуацію у торговому залі та надає покупцям можливість використовувати зручний спосіб розрахунку. У пікові години гібридна каса працює з касиром, що допомагає швидше обслуговувати клієнтів. В решту часу – переходить у режим самообслуговування, дозволяючи персоналу виконувати інші бізнес-процеси.  

Це рішення дає змогу зменшити черги, підвищити ефективність касової інфраструктури та врахувати потреби різних категорій покупців – як тих, хто цінує самостійність, так і тих, хто віддає перевагу класичному обслуговуванню. 

«Найактивнішими користувачами кас самообслуговування є молоді люди 18–40 років з невеликим кошиком у 3-5 товарів. Також активно ними користуються постійні клієнти EVA, які вже звикли до формату самообслуговування», – каже операційний директор мережі магазинів EVA Віктор Средній. 

Гібридні каси є дорожчими за традиційні (з касиром) на 28%. Однак їх запровадження вигідніше за встановлення окремих кас самообслуговування, оскільки один термінал може виконувати обидві функції залежно від актуальної потреби. Це  дозволить компанії досягти позитивного економічного ефекту у перспективі і водночас зберегти гнучкість та комфорт в обслуговуванні. Крім того гібридні каси допомагають оптимально використовувати простір, тому першими точками для впровадження стали саме магазини з невеликою площею касової зони. 

Наразі в мережі вже працює 15 гібридних кас у Дніпрі та Києві. Результати тестування підтверджують їхню ефективність. Скорочення часу очікування у черзі в пікові години склало 20-30%, підвищення пропускної здатності касової зони – 15-25% без розширення площі та збільшення кількості касирів. Один працівник може одночасно контролювати кілька кас у режимі самообслуговування, приділяючи увагу лише тим клієнтам, які потребують допомоги. 

«За підсумками тестового періоду ми бачимо очевидні переваги: зниження навантаження на персонал, зростання швидкості обслуговування та позитивні відгуки від покупців», — зазначає Віктор Средній. 

У 2025 році EVA планує встановити близько 400 гібридних кас у своїх магазинах по всій Україні, щоб зробити покупки ще зручнішими для клієнтів та забезпечити бізнесу сучасні інструменти для більш ефективної роботи. 

Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу email розсилку.