Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу email розсилку.
Ринок зоотоварів у 2025: скільки та на що витрачають власники тварин. Дослідження Inweb
Фото: MasterZoo
Агенція диджитал-маркетингу Inweb дослідила ключові тенденції ринку та пріоритети витрат господарів на утримання тварин.
Пріоритети витрат господарів
Понад 50% власників витрачають щомісяця від 500 до 1500 грн на догляд за своїми улюбленцями. Основні витрати йдуть на харчування: за оцінками, у 2025 році виторг у сегменті корму для тварин в Україні становитиме ≈ $564,6 млн. На другому місці, проте не менш пріоритетні витрати йдуть на ветеринарні послуги, щеплення, смаколики та іграшки.

Структура ринку Pet Care в Україні
Український ринок товарів і послуг для домашніх тварин охоплює п’ять основних напрямів. Найбільший сегмент — виробники та дистриб’ютори кормів і ласощів, далі зоомагазини, потім ветеринарні клініки та аптеки, і наостанок — виробники аксесуарів, іграшок та одягу.

Для покупок українці найчастіше обирають зоомагазини, як офлайн, так і онлайн, наприклад MasterZoo, ZooBonus та Лапка, що співпрацюють із виробниками та пропонують широкий асортимент товарів.
Для купівлі корму супермаркет є найпоширенішим каналом — його обирають 40,58% власників тварин в Україні. Невеликі мережі магазинів на другому місці — ними користуються 36,2% господарів. Мінімаркети також є важливим каналом, 34,52% власників найчастіше купують корм саме там — це значно вище за середній показник у світі.

На які товари найбільший попит?
За оцінками провідних учасників ринку, обсяги споживання корму в Україні за 2024 рік збільшилися на 9‑14%, тож цей сегмент ринку поступово рухається в бік преміалізації. На сьогодні преміальні та суперпреміальні корми зараз формують понад 70% ринку в грошовому еквіваленті. Окремо варто відзначити ласощі для тварин. Ця категорія демонструє стабільне зростання всередині кормового сегмента.
Однак продажі аксесуарів, товарів для птахів та гризунів просіли — значна частина покупців товарів для дрібних тварин виїхала за кордон.
Сфера Pet Care в Україні зберігає динаміку зростання навіть у кризових умовах, а ключовим рушієм розвитку стає емоційна складова. Для брендів це стає окремою складовою, що визначає тон і зміст комунікації брендів: найбільшу лояльність отримують ті, хто демонструє турботу, емпатію, етичність та прозорість.