Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу email розсилку.
Інвестиції, нові магазини та цифрові сервіси – результати роботи мережі EVA у І півріччя 2025
Мережа магазинів EVA продовжує активно розвиватися
Чистий дохід компанії за 6 місяців 2025 склав 14,8 млрд грн, що майже на 19% більше, ніж за аналогічний період 2024 року. Чистий прибуток – 548 млн грн. Сума податкових платежів сягнула майже 2,5 млрд грн. Сума інвестицій становить 800 млн грн. Суттєві напрями інвестування – це розвиток мережі, модернізація та ребрендинг (майже 150 млн грн), придбання логістичного комплексу в Броварах у компанії Dragon Capital, а також розширення мережі кас самообслуговування та впровадження нового формату магазинів.
Розвиток мережі
Протягом першого півріччя компанія відкрила 29 нових магазинів. 16 з них – у дизайні «Жіноча енергія». Завдяки масштабуванню мережі EVA створила 225 нових робочих місць. Станом на 30 червня загальна чисельність персоналу компанії склала 13 949 працівників. Кількість працюючих магазинів – 1127. 143 з них – у дизайні «Жіноча енергія» та 3 – у форматі EVA BEAUTY.
Команда бізнес-напряму EVA BEAUTY продовжує наповнювати асортимент формату преміальними брендами, серед яких Kerastase, TIGI, Alfaparf (догляд за волоссям); Collistar, Payot, Arnaud Paris, Matis, Malevich, CosDeBaha, Skin 1004, Baylis&Harding (догляд за обличчям та тілом); Serge Lutens, Mex, David Beckham, Bruno Banani, Akro, Maison Maїssa, Freevola (парфумерія); Artdeco (декоративна косметика); ALPS, Sultan De Saba та багато інших. Розширення портфелю брендів та відкриття нових EVA BEAUTY – ключові завдання напряму на друге півріччя.
Розвиток власних торгових марок
Департамент власних торгових марок EVA також продовжує розвивати свій портфель, який наразі включає 66 брендів. Так напрям вийшов у нову категорію – аромати для авто. У категорії декоративної косметики було представлено трендову колекцію Jelly від GlamBee, яка одразу стала вірусною в TikTok. Парфумерна ТМ Fabien Marche поповнилася двома новими лінійками – Hermetic Collection і Kaleidoscop Collection. Також було започатковано нову лінійку догляду за проблемною шкірою ТМ MAY face. Частка ВТМ у продажах компанії в натуральному вимірі за підсумками І півріччя складає 37,88%. У другому півріччі спеціалісти напряму планують приділити особливу увагу розвитку ексклюзивних ВТМ-проєктів для EVA.UA (б’юті-гаджетів, фітнес-аксесуарів тощо), а також представити клієнтам нові продукти для фарбування, тонування та укладання волосся.
Логістика
Логістичний департамент компанії завершив низку масштабних проєктів. Серед них – модернізація розподільчих центрів інтернет-магазину у Львові та Броварах, яка дозволила збільшити максимальну потужність обробки замовлень з 12-15 тис. до 20 тис. на добу на кожному зі складів. У межах проведених робіт на дільницях фінального відбору, контролю та пакування, а також дільницях консолідації замовлень були проведені значні доробки з автоматизації та роботизації. Вдосконалене освітлення. Розроблені та встановлені нові ергономічні столи, що зменшили навантаження на контролерів-пакувальників, серед яких багато жінок. Впроваджені значні програмні доопрацювання з оптимізації процесу відбору та контролю інтернет-замовлень. Це все дозволило підвищити продуктивність співробітників на дільниці контролю та пакування на 75%, зменшити кількість помилок при пакуванні замовлень до 0,013%, скоротити операційні витрати на контроль та пакування на 40%, майже на 2,5 години скоротити середній час збору замовлення.
Ще один важливий напрям роботи департаменту логістики – розвиток власної кур’єрської служби. В планах – найближчим часом поширити сервіс на Одесу та Харків. А в Дніпрі, Львові та Києві за результатами І півріччя 2025 року 68% кур’єрських доставок вже виконуються власним ресурсом компанії. Також збільшена частка власної доставки замовлень до точок видачі в магазинах – з 54% на кінець 2024 року до 64% на кінець І півріччя 2025 року.
Крім того, EVA впровадила сервіс зворотного зв'язку при доставці товару в роздрібну мережу. Опція реалізована через ТГ-бот та дозволяє водіям і співробітникам магазинів виставляти взаємні оцінки після кожної доставки. Дане рішення дозволило мати повну оперативну інформацію про наданий сервіс та вчасно застосовувати заходи з його поліпшення за потреби.
Також компанія готує базу для масштабування своїх логістичних потужностей у зв’язку з невпинним розширенням напряму електронної комерції – збільшенням асортименту та кількості замовлень в інтернет-магазині EVA.UA. На початку року було закрито угоду з придбання логістичного комплексу в Броварах у компанії Dragon Capital.
Розвиток e-com та digital-продуктів
Динаміка росту трафіку інтернет-магазину компанії в І півріччі 2025 року порівняно з аналогічним періодом 2024-го склала 26%, динаміка збільшення числа замовлень – 35%, а росту товарообігу – 56%. Маркетплейс EVA.UA вже пропонує понад 350 тис. товарів від самої EVA та понад 130 продавців-партнерів.
Більше третини замовлень на EVA.UA продовжують здійснювати через мобільний застосунок компанії. На кінець I півріччя він має понад 5,6 млн встановлень та понад 800 тис. активних юзерів на місяць. В першому півріччі компанія інтегрувала до застосунку функціонал VISUAL by EVA. Завдяки технології доповненої реальності користувачі можуть віртуально приміряти засоби декоративної косметики та фарби для волосся просто в картці товару. Крім того EVA запустила сервіс індивідуальної консультації експерта-косметолога в чат-ботах Viber та Telegram. Наразі кількість підписників у чат-ботах EVA складає понад 2 млн.
Корпоративна соціальна відповідальність
Від початку повномасштабного вторгнення EVA спільно з партнерами та клієнтами реалізувала 26 проєктів, об’єднавши навколо них близько 6 млн учасників і спрямувавши з ними на допомогу понад 108 млн грн. З них близько 5,2 млн грн – у І півріччі 2025. Одним із фокусних напрямів для компанії залишається підтримка Сил оборони.
Так в межах проєкту «Оперативний штаб», який надає допомогу у вигляді товарів з асортименту для військових, медичних установ, волонтерів та благодійних організацій, за 6 місяців 2025 року закрито 73 запити на понад 330 тис. грн (всього – понад 700 запитів на більш як 7 млн грн).
Завдяки співпраці з проєктом «ГеройCAR» Благодійного фонду Руслана Шостака в межах ініціативи «Від малого до великого», мобілізовані співробітники EVA отримали два позашляховики (передані 118-й окремій механізованій бригаді «Сталева зграя»). Крім того, військовослужбовці з числа працівників отримали за запитами ноутбуки, окуляри та пульти для керування FPV-дронами. В межах ініціативи «Відчувай на максимум» (спільно з «ГеройCAR») зібрано 4 710 805 грн і придбано 119 мотоциклів, які готуються до передачі підрозділам ЗСУ.
Читайте також: Мережа EVA почала відкривати мінімагазини нового формату під брендом "EVA поруч"