Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу email розсилку.
JD.com купує власника MediaMarkt. Це може стати однією з найбільших китайських угод у Європі
Китайський e-commerce гігант JD.com запустив процедуру викупу німецького ритейлера побутової електроніки Ceconomy. Це може стати однією з найбільших китайських угод у Європі за останні роки, повідомляє AIN з посиланням на Financial Times
Компанія з Китаю зробила добровільну грошову пропозицію у розмірі €4,60 за акцію Ceconomy. Менеджмент і наглядова рада німецького ритейлера підтримали запропоновану угоду.
Таким чином, ринкова оцінка Ceconomy становить близько €2,2 млрд. Пропозиція передбачає 23% премії до ціни акцій компанії.
Ceconomy управляє понад 1 000 магазинів у Європі під брендами MediaMarkt і Saturn, а за фінансовий рік 2023–2024 компанія отримала €22,4 млрд доходу. Близько чверті продажів припадає на онлайн-канали.
У разі успішного закриття угода стане рідкісним прикладом масштабних китайських придбань у Європі, обсяги яких різко скоротилися після пікового 2016 року. За даними Rhodium Group та Merics, угода перевищить минулорічне поглинання польського виробника відеоігор Techland китайською Tencent за €1,5 млрд і стане найбільшою китайською інвестицією у європейський ритейл за останні роки.
JD.com заявила, що збереже корпоративну структуру Ceconomy щонайменше на п’ять років і не укладатиме договорів про домінування чи передачу прибутків протягом трьох років, аби зняти регуляторні та трудові побоювання. Також компанія пообіцяла поважати наявні угоди з робітничими радами та колективні договори, а IT-інфраструктуру тримати «суворо незалежною» — на тлі побоювань щодо контролю за чутливою інфраструктурою.
Генеральний директор Ceconomy Кай-Ульріх Дайснер заявив, що досвід JD.com у сфері логістики та технологій дозволить компанії «пришвидшити нашу успішну траєкторію зростання і вийти за межі поточних стратегічних цілей».
CEO JD.com Сенді Сюй наголосила, що амбіція компанії — «побудувати провідну в Європі платформу споживчої електроніки нового покоління», поєднавши сильні сторони JD.com в онлайн-торгівлі з фізичною мережею магазинів і впізнаваністю бренду Ceconomy.
Стратегічні інвестори Ceconomy, зокрема заможні німецькі сім’ї Бейсхайм та Ханіель, погодилися продати сукупно 32% акцій у рамках угоди. Засновники MediaMarkt — родина Келлерхальс — планує зберегти 25,4% акцій Ceconomy.
JD.com, яка конкурує з Alibaba та Meituan, вже має логістичні хаби у Великій Британії, Франції та Німеччині. Раніше компанія розглядала можливість купівлі британського ритейлера Currys, проте відмовилася від цієї ідеї в березні 2024 року.