Угода майже на $50 млрд. У Японії зірвалося найбільше в історії іноземне поглинання

18.07.2025
364

Фото: 7-Eleven

Канадська компанія Alimentation Couche-Tard, що володіє міжнародною мережею магазинів Circle K, після майже року перемовин офіційно відмовилася від спроби поглинання свого японського конкурента — ритейл-гіганта Seven & I Holdings. Про це пише biz.nv з посиланням на Couche-Tard


Угода на 6,77 трлн ієн ($46 млрд) могла стати найбільшим іноземним поглинанням в історії Японії. Однак Couche-Tard відкликала свою заявку на купівлю, заявивши, що японський оператор найбільшої у світі мережі мінімаркетів 7-Eleven відмовився від «конструктивної взаємодії».

За даними аналітичної платформи Dealogic, ця угода стала найбільшою з колись запропонованих, але не реалізованих корпоративних поглинань в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні.

«Ви розгорнули цілеспрямовану кампанію із заплутування і затягування процесу, що завдало величезної шкоди Seven & I і її акціонерам», — йдеться в листі Couche-Tard раді директорів японської компанії.

«Хоча ми розчаровані рішенням Couche-Tard, воно не здивувало нас. Ми не згодні з їхніми численними спотвореннями фактів», — заявила Seven & I у відповідь, повідомляє PR Newswire.

Couche-Tard спочатку запропонувала придбати весь бізнес Seven&I за межами Японії та 40% японських активів, враховуючи особливе значення конбіні (японських магазинів крокової доступності) в умовах природних катастроф.

Однак відсутність належного доступу до корпоративної інформації та небажання сім'ї Іто (засновників Seven&I) вести переговори поставили хрест на цих планах.

У відповідь Seven&I запропонувала менш привабливий варіант — продати Couche-Tard міжнародний бізнес в обмін на частку канадської компанії, що не забезпечувало таку премію акціонерам, як початкова пропозиція.

Couche-Tard не розглядала варіант ворожого поглинання, що обмежило її дії.

Seven & I управляє мережею з 85 000 магазинів крокової доступності у 20 країнах і регіонах, плануючи до 2030 року розширити її до 100 000 магазинів у 30 країнах і регіонах. У 2021 році Seven & I придбала Speedway, яка управляє магазинами біля дому із заправними станціями у США.

Alimentation Couche-Tard належать магазини в Північній Америці, Швеції, Фінляндії, Ірландії, Польщі та інших країнах під брендами Couche-Tard і Circle K: близько 17 000 магазинів майже в 30 країнах світу.

Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу email розсилку.