Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу email розсилку.
Компанія-власник Zara і Bershka повідомляє про уповільнення продажів
Фото: fergana
Компанія Inditex SA, що володіє брендом Zara, повідомила про слабкий початок другого кварталу та попередила, що валютні коливання можуть мати більший негативний вплив на результати року, ніж очікувалося раніше. На тлі новин акції компанії знизилися, інформує Bloomberg, пише Liga.net
За словами ритейлера, що базується в Артейшо, Іспанія, виручка без урахування валютного впливу зросла на 6% упродовж останніх п’яти тижнів. Це слабше, ніж у аналогічний період минулого року, коли старт літнього сезону був активнішим.
У ранковій торгівлі в Мадриді акції компанії впали на 6,4%.
Останні дані свідчать, що Inditex, як і її конкуренти, стикається зі зниженням попиту через глобальні торгові конфлікти. Компанія справлялася краще за багатьох завдяки жорсткому контролю запасів. Однак темпи зростання продажів значно знизилися порівняно з бумом після пандемії. Шведський конкурент Hennes & Mauritz AB також зафіксував розчаровуючі результати за перший квартал через надлишки непроданого одягу.
Inditex попередила, що коливання валют цього року можуть ще сильніше вплинути на виручку. Компанія очікує, що валютні фактори зменшать обсяг продажів на 3%, що є переглядом у бік погіршення порівняно з попередньою оцінкою в 1%. Це пов’язано з помітною девальвацією як долара США, так і мексиканського песо щодо євро, що скорочує доходи з-за кордону при конвертації в євро.
У березні компанія вже викликала паніку на ринку, коли сигналізувала про слабкий початок фінансового року, що спричинило найбільше одноденне падіння акцій за останні п’ять років.
Останніми роками Inditex активно інвестувала як у розширення своєї торгової мережі, так і в реновацію магазинів, щоб покращити клієнтський досвід. Зараз на компанію тиснуть очікування інвесторів — їй потрібно довести ефективність цих витрат.
У 2025 році Inditex планує витратити ще 1,8 мільярда євро на модернізацію магазинів і технологій, а також додатково 900 мільйонів євро на розширення логістичної інфраструктури.
Компанія також повідомила, що новий розподільчий центр у Сарагосі почне працювати цього літа.