Дослідження Deloitte: як змінився середній чек та частота покупок українців в різних категоріях

31.03.2023
2264
Дослідження Deloitte: як змінився середній чек та частота покупок українців в різних категоріях

Фото: unsplash

 

"Делойт" в Україні провів онлайн-опитування українців (вибірка 1100 респондентів) для дослідження споживацьких настроїв після повномасштабного вторгнення. Олександр Ямпольский, керівник галузевої групи з ритейлу та потової дистрибуції "Делойт" в Україні презентував результати дослідження під час онлайн-вебінара. Наводимо головні висновки цього дослідження


 

Ключові цифри

  • 47% українців почали витрачати менше майже в усіх категоріях і робити покупки рідше
  • 58% купують їжу, як стратегічний запас
  • 38% відчувають себе безпечно в традиційних магазинах

На чому економлять українці?

Українці намагаються економити під час придбання будь-яких товарів. В залежності від категорії товарів схильні економити від 47% до 86% опитуваних. Найменше економлять на лікарських засобах, дитячих товарах та товарах подвійного призначення, найбільше  – на алкогольній продукції, косметичних засобах та одягу.

  • 86% менше відвідують кінотеатри та концерти
  • 81% економлять на відвідуванні спорт-клубів та басейнів
  • 79% рідше відвідують бари та ресторани

Донати

  • 35% готові купувати товари за вищою ціною у тих компаній, які підтримують Збройні Сили України або постраждалих від воєнних дій
  • 71% відмовляються від товарів, які залишаються на ринку росії
  • 90% українців донатять на допомогу українцям та постраждалим від воєнних дій, а кожен п'ятий робить це систематично

Продукти харчування

У 2022 році середня частота придбання продуктів харчування становила 15 разів протягом місяця і знизилася на 10% в порівнянні з 2021 роком.

Середній чек при онлайн-покупках становить 798 грн, що на 8% менше в порівнянні з 2021 роком. Середній чек при онлайн-покупках виріс на 22% і становить 1322 грн, але частота онлайн-покупок зменшилася майже втричі.

63% готові заощаджувати на купівлі продуктів харчування, 80% мають вдома певний стратегічний запас їжі.

Побутова техніка та електроніка

В середньому українці купують техніку та електроніку раз на два місяці і це в 3,5 раза менше в порівнянні з попереднім роком. Середній чек в офлайн-магазинах становить 4060 грн, що на 11% менше в порівнянні з 2021 роком. Середній чек в онлайн-покупках знизився на 17% і становить 3602 грн.

  • 61% намагається економити під час купівлі електроніки та побутової техніки
  • 47% почали рідше купувати електроніку та побутову техніку
  • 34% українців взагалі не купували техніку та електроніку у 2022 році в порівнянні з 5% з попереднім роком.

Одяг та взуття

Середня частота покупок в даній категорії становить 0,7 раза протягом місяця. Середній чек при офлайн-покупках становить 1925 грн і майже не змінився в порівнянні з 2021 роком.  На 25,6% менше українців купують одяг та взуття в інтернет-магазинах. Середній чек онлайн-покупок одягу та взуття становить 1683 грн, що на 15% менше в порівнянні з 2021 роком. Частота покупок одягу та взуття зменшилася в 2,5 раза.

  • 76% відчувають необхідність економити на купівлі одягу та взуття
  • 50% почали витрачати менше на одяг та взуття в офлайн магазинах, 48% - в онлайн-магазинах.

Дитячі товари

Середня частота покупок в цій категорії – 1,6 раза протягом місяця. Середній чек в офлайн-магазинах становить 977 грн, що на 29% менше в порівнянні з 2021 роком. Українці купують в інтернеті дитячі товари з частотою 0,6 раза протягом місяця і витрачають на одну покупку в середньому 1243 грн, що на 10% в порівнянні з попереднім роком. Частота покупок також впала: в 1,5 раза в офлайні і в 2,5 раза для інтернет-покупок.

  • 43% ВПО економлять на купівлі дитячих товарів
  • 41% українців відчувають необхідність економити на купівлі дитячих товарів
  • 40% почали витрачати менше на дитячі товари в офлайн-магазинах

Алкогольні напої

Українці купують алкоголь в офлайн-магазинах в середньому тричі на місяць і витрачають на одну покупку в середньому 488 грн. Середня частота офлайн-покупок зменшилася в 1,6 раза. Сума середнього чека в цій категорії майже не змінилася, як для офлайн, так і для онлайн-покупок. 81% українців купують алкоголь в традиційних магазинах. 26% купують алкогольні напої в інтернет-магазинах (у 2021 році цей показник становив 41%), а середній чек становить 1124 грн. Кожен другий українець почав купувати алкоголь рідше і витрачати на нього менше.

 

 

 

 

 

Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу e-mail розсилку.