Модернізація та відновлення рітейлу незважаючі на війну. Інтерв'ю з В'ячеславом Моховим, СЕО Ralco Technic

08.06.2022
6195
PR-Матеріал

Ralco Technic — це лідер галузі в Україні в сфері Інжинірингу, монтажу та сервісного обслуговування холодильного обладнання. Єдина компанія яка змогла успішно розвинути та побудувати бізнес в Європі. Ключовими клієнтами якої сьогодні є великі продуктові мережі Zabka, Biedronka, Dino в Польщі, Kaufland в Німеччині. В Україні, в період бойових дій майже не припиняли співрацю з українськими компаніями. Хоча частина проектів була заморожена з боку замовників, але українські компанії не планують відмовлятися від розвитку. Оскільки подальші перспективи розвитку в ритейлі тісно пов'язані з переходом на системи з екологічними холодоагентами, то в регіонах де не було бойових дій рітейлери продовжують модернізовувати системи холодильного обладнання. В той же час, на деокупованих теріторіях бізнес почав інтерсивно відновлювати свої формати. В`ячеслав Мохов, СЕО Ralco Technic, розповів як його компанія перебудувала свої виробничі бізнес-процеси та допомогає бізнесу швидче запустити свою роботу з урахуванням поточних змін на ринку


 — Багато компаній, вимушені були припинити роботу, або сильно скоротити обсяги. Які зараз справи у вас в компанії, якщо стисло?

— Якщо стисло — компанія працює. 

— Тобто ви взагалі не припиняли роботи, навіть з початком бойових дій? Адже ваш головний офіс знаходиться в Миколаєві де одразу було не спокійно і зараз можна сказати також.

— У нас понад сто співробітників в Україні, в різних підрозділах, частина з яких працює віддалено, багато хлопців у ЗСУ, частина працівників працюють в офісі в Україні, хлопці з монтажу та сервісу звісно працюють на об’єктах. Нам був потрібен деякий час перебудуватися, але це було відносно швидко, оскільки два попередні роки ми вибудовували та тестували моделі взаємодій між офісами, співробітниками, оптимально автоматизували бізнес процеси, віддалений контроль виконання завдань. Польський та Німецький підрозділи компанії працюють у стандартному режимі.

— Багато хто зараз заморозив інвестиції в поточні проекти, або чекає на кращі часи. Ви, як і будь-яка інша компанія залежні від клієнтів. Яка наразі ситуація у вас?

 Зараз частина проектів заморожена з боку замовників, але це не означає, що зупинені інженерні та підготовчі роботи з нашого боку. Ми чітко розуміємо, завершення військових дій буде в будь-якому випадку, і ті монтажні роботи, які ми мали виконувати у спокійному режимі, далі доведеться робити набагато швидше. Ми постійно на зв’язку з нашими Клієнтами, чітко розуміємо їх потреби, вирішуємо разом як координувати роботи. В подальшому нам доведеться вирішувати деякі додаткові завдання, логістичного характеру, тому що частину автотранспорту наша компанія передала до ЗСУ, а деяка частина працює за для потреби волонтерів.

— Більшість ваших клієнтів — продуктові ритейлери, хто з них зараз продовжує розвиток?

 Великі компанії продовжують працювати, в межах своїх можливостей, оскільки мають фінансовий запас та/або міжнародні інвестиції. У квітні ми завершили дуже цікавий проект у магазині METRO в Івано-Франківську, де були змонтовані холодильні та морозильні камери на холодоагенті СО2. Це другий за рахунком HUB компанії на СО2. Всі роботи виконані в строк протягом 10 днів, не дивлячись на проблеми з логістикою та виробництвом на початковому етапі. Починаємо новий проект на СО2, оскільки подальші перспективи розвитку в ритейлі тісно пов'язані з переходом на системи з екологічними холодоагентами, де наша компанія вже має добру експертизу. Також поступово відновлюють роботи регіональні мережі.

— В яких регіонах зараз найбільш активне відновлення магазинів?

 Зараз ми активно займаємося відновлювальними та ремонтними роботами на Півдні та Центрі України. У Миколаєві здебільшого проводилися відновлення роботи обладнання, в Ірпені та передмістях Києва вже ведуться роботи з діагностики та запуску магазинів, які зазнали обстрілів. 

— На півдні то сході все ще є небезпека пошкоджень магазинів, чи релокують зараз власники свій бізнес за межі цих регіонів?

 Так, є звернення від клієнтів, хто вирішив перевезти обладнання в іншу локацію, і необхідно виконати демонтаж. Це не менш складна робота, чим акуратніше вона буде виконана, тим простіше все змонтувати знову.

— В деяких регіонах магазини зазнали значних руйнувань, з вашої точки зору, наскільки сильно постраждали магазини, чи складно відновити його роботу?

 Ми бачимо, по деяким об’єктам, що обладнання в більшості випадків підлягає відновленню та ремонту, це обумовлено тим, що основні вузли та агрегати знаходяться не на фасадах будівель, а в закритих приміщеннях або у захисних конструкціях, але звісно десь у 30% випадках доводиться оперативно монтувати та налаштовувати нові агрегати. Те саме стосується і обладнання на промислових об'єктах. Наразі ми провели кілька відновлювальних робіт на великих підприємствах з виробництва продуктів харчування, де раніше монтували холодильні системи, загалом змогли швидко налагодити та запустити обладнання.

— Значна кількість магазинів роботи не припиняли, а кількість спеціалістів з сервісного обслуговування скоротилась, змінили локацію проживання, тому виникає питання, як ви зараз працюєте, чи вистачає робочих рук?

 Сервісна служба працює в штатному режимі: реагування на аварійні заявки практично не зупинилося, планові роботи з технічного обслуговування відновилися, як тільки Клієнти були готові до цього. На жаль, змушені були призупинити роботу сервісу, у тимчасово окупованому регіоні – Херсон та область. В нас на обслуговуванні більше двохсот об’єктів, та сотні одиниць обладнання під моніторингом, тому моніторинг об'єктів в Україні та за кордоном не припинявся - робота в таких умовах поступово налагодилася, оскільки частина персоналу працює віддалено.

— Відновлювальні роботи потребують інколи заміни обладнання, чи є зараз проблеми з постачанням обладнання, чи працюють виробники та дистриб’ютори?

 Якщо чесно, то і до війни були деякі питання що до термінів постачання, особливо це стосується обладнання з використанням електроніки. Основні постачальники компонентів намагаються виконувати свої зобов'язання. Наша компанія також має власний склад необхідних компонентів, завдяки цьому ми змогли завершити за попередні три місяці низку великих проектів.

— Бачимо, що не тільки рітейлери зараз мають деякі ускладнення але й промислові підприємства та аграрії. Чи є зараз інвестицій в розвиток в них?

 Загалом так. Нами виконано велику модернізацію холодильного обладнання на птахокомбінаті в Одеській області. Монтаж трьох великих морозильних камер у Київській області, продовжуємо виконувати роботи в агросекторі в Черкаській області, де буде монтаж великого складу зберігання фруктів. Завершили будівництво ягідного комплексу з охолодження, сортування та зберігання продукції у Київській області. Загалом бачу, що у західних регіонах активність є і нас це тішить. Також побільшало запитів на розрахунки та проекти, від тих Замовників з якими раніше не працювали, можливо це наслідок що інші компанії в нашій галузі призупинили роботу. Зі своєї сторони, ми маємо всі можливості зараз активно з ними працювати, тому маю надію що в них все буде добре і ми можемо бути корисними один одному.

Читайте свіжі новини та аналітику про рітейл та інтернет-торгівлю в Україні та світі на нашій сторінці в Facebook , на нашому каналі в Telegram , а також підписуйтесь на нашу щотижневу e-mail розсилку.