Планову, швидку чи самовивіз: яку доставку обирають українці. Аналітика VARUS.UA

22.03.2024
1048

Тренд на онлайн-замовлення в Україні продовжує розвиватись. Згідно дослідження «Делойт», в Україні за останній рік частота онлайн-замовлень в Україні збільшилась на 12%

Сьогодні послуги доставки надають як компанії-посередники, так і ритейлери напряму. Щоб зрозуміти, яким чином має розвиватись вектор онлайн-замовлень, у мережі супермаркетів VARUS проаналізували, який формат доставки обирають клієнти VARUS.UA. Для цілісного розуміння досліджували динаміку користування послугою в трьох містах — Київ, Дніпро та Одеса. 


Яку доставку обирають найчастіше

Сервіс VARUS.UA дає змогу замовити всі необхідні товари, включно з готовими стравами та обрати найзручніший формат доставки — планова, швидка або самовивіз. 

Найпопулярнішим видом доставки у Дніпрі, Києві та Одесі стала планова. Її частка складає майже 40% від загальної кількості. Швидку доставку обирають 33% покупців — це ті клієнти, які готові платити більше, щоб отримати продукти якомога скоріше. Також майже 30% українців віддають перевагу опції самовивозу. Це може бути пов'язано з тим, що деякі клієнти хочуть заощадити на доставці або їм зручніше забрати товар самостійно.

Якщо розглядати статистику окремо по кожному місту, то дані виглядають таким чином:

Київ 

Планова – 22%

Швидка – 36%

Самовивіз – 42%

Дніпро

Планова – 45%

Швидка – 32%

Самовивіз – 23%

Одеса:

Планова – 63%

Швидка  – 16%

Самовивіз  – 21%

На ці показники сильно впливає густота населення, місця розташування супермаркетів, впізнаваність бренду та, звісно, ритм життя міста.

Коли найчастіше замовляють доставку

Якщо говорити про час доставки, також можна прослідкувати певну тенденцію.  Щоб точно спланувати зустріч з кур’єром, варто обрати зручний 20-хвилинний інтервал доставки. Так, “золотими” в графіку доставки є такі 20 хвилинні слоти.

  • 12:30-12:50

  • 18:30-18:50

  • 15:30-15:50

Найпопулярніші дні тижня замовлень: вівторок, середа та п'ятниця — тобто робочі дні тижня, в які точно не хочеться витрачати час на додаткові завдання, як то похід у магазин.

Скільки продуктів додають у кошик при доставці

На VARUS.UA можна замовити як невеликий продуктовий кошик для родини, так і об'ємний набір товарів різних найменувань. В асортименті крім продуктів українського та закордонного виробництва, представлені напівфабрикати, готові страви, корм для тварин, побутова хімія та інші непродовольчі товари. 

Послуга доставки розповсюджується на будь-який товар, представлений на сайті varus.ua. Для різних форматів доставки прослідковуються власні тенденції щодо обсягу замовлень. Так, найбільшу кількість позицій зазвичай замовляють планово. Найменшу, відповідно, коли обирають опцію самовивозу. 

Якщо говорити про конкретні цифри, то середня вага замовлень відповідно до форматів доставки виглядає так:

  • Планова – 15 кг

  • Швидка – 10 кг

  • Самовивіз – 6 кг

Завчасно планувати свої покупки — це реально. На VARUS.UA є все, що потрібно для швидких та приємних покупок, а доставка — це чудовий  спосіб отримати улюблені товари прямо до дверей дому в обраний час. Нагадаємо, що вартість планової доставки становить 59 грн, а замовлення від 699 грн доставляються безкоштовно.

Найпопулярніші місця для замовлення доставки

Оскільки на вибір клієнтів впливає ряд обставин, як близькість супермаркету до дому, графік роботи тощо, то не дивує, що кожен магазин має власну статистику. Тож серед усіх маркетів мережі VARUS можна виокремити найпопулярніші точки, з яких замовляють доставку:

  • м. Дніпро, вул. Глінки, 2

  • м. Київ, вул. Борщагівська, 154

  • м. Кам’янське, проспект Тараса Шевченка, 7

  • м. Запоріжжя, вул. Яценка, 2

  • м. Одеса, пр. Добровольського, 122/1

Як підсумок дослідження, можна констатувати стабільно зростаючу популярність сервісу онлайн-замовлень серед українців. Це підтверджує розвиток цифрових сервісів в Україні та стрімке зростання популярності онлайн-покупок. Регулярний аналіз вподобань покупця VARUS.UA дозволяє глибше зрозуміти унікальність українського ринку e-commerce. Позитивна динаміка частоти замовлень свідчить про вподобання клієнтами послуги доставки. Що стосується виду доставки, то популярність різних форматів варіюється в залежності від регіону та індивідуальних уподобань клієнтів. Врахування цих факторів є ключем до створення ефективних стратегій, що відповідають потребам цільової аудиторії. 

Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу e-mail розсилку.