Власний мобільний додаток і доставка через Bolt Food: як мережа "Рукавичка" стала зручнішою для покупців

16.12.2025
176

Війна змінила щоденну роботу регіонального ритейлу. Окрім асортименту, мережі змушені вирішувати питання імпорту, логістики, енергонезалежності, а також розвивати власні торгові марки. Про те, як із цими завданнями справляється "Рукавичка", розповіли представники мережі.

Перша «Рукавичка» відкрилася у 2003 році. Сьогодні мережа налічує 220 магазинів у семи областях України: Львівській, Івано-Франківській, Тернопільській, Рівненській, Хмельницькій, Закарпатській та Волинській. Загальна площа об’єктів в управлінні компанії становить 123 тис. м², у мережі працює близько 3 тис. осіб.

Щомісяця магазини мережі відвідують близько 5 млн покупців, серед них уже кілька поколінь клієнтів. У 2025 році компанія запустила мобільний застосунок, розширивши цифрові канали взаємодії з покупцями.

“Рукавичка” – це мережа, яка прагне робити покупки комфортними для кожного клієнта.

Місія та філософія компанії 

У "Рукавичці" кажуть, що їхнє завдання — зробити щоденні покупки зручними для всієї родини, поєднуючи українські традиції з сучасним сервісом. У компанії наголошують, що незалежно від віку чи розміру чека покупець має отримати свіжі якісні продукти, зрозумілий асортимент і чесну ціну.

Власні торгові марки, прямий імпорт і підтримка місцевих виробників дозволяють пропонувати конкурентні продукти.

Компанія поєднує локальні магазини у кроковій доступності з онлайн-каналами, мобільним застосунком і цифровими сервісами обслуговування.

Для нас важливо не лише що купують, а і як себе почувають люди у наших магазинах. “Рукавичка” – це про довіру, турботу та стабільність, які залишаються актуальними для різних поколінь і в різних життєвих обставинах.

Підсумки роботи у 2025 році

За підсумками одинадцяти місяців 2025 року виторг мережі "Рукавичка" сягнув 7,63 млрд грн, що свідчить про стабільну роботу компанії в усіх регіонах. Середній чек за останній рік зріс на 1,5% (за даними Nielsen — міжнародної компанії, що досліджує роздрібний ринок і споживчу поведінку). Найбільшу динаміку демонструють снекова категорія, безалкогольні напої та овочі й фрукти.

Як змінилася поведінка покупців

Покупці дедалі більше орієнтуються на справедливу ціну, стабільну якість, зручність покупки та передбачуваний асортимент. У мережі зазначають, що споживча поведінка стала більш зваженою. Покупці частіше порівнюють пропозиції, планують покупки та очікують прозорості і розуміння, за що саме платять.

У 2025 році в мережі зросла частка постійних покупців. При цьому, близько половини чеків формують клієнти програм лояльності. Також збільшилася частота повторних покупок: за рік вона зросла на 25% порівняно з 2024 роком, зокрема серед нових користувачів мобільного застосунку "Рукавичка". У компанії пояснюють цю динаміку відповідністю клієнтського досвіду очікуванням покупців — зокрема за рахунок якості товарів, регулярних цінових активностей, гейміфікованих механік та сервісу.

“Рукавичка” – це місце,  де покоління виростають разом з нами, а кожна покупка як зустріч з хорошими друзями, які памʼятають, який хліб пекла твоя бабуся і яке печиво обожнюють твої діти.

Як працює сервіс доставки з Bolt Food

У 2025 році мережа розширила доставку, додавши до Glovo співпрацю з Bolt Food. Замовлення доступні через обидва сервіси в кількох містах Західної України. Найчастіше онлайн купують фрукти й овочі, напої та свіже м’ясо власного виробництва. Також популярні молочка, тютюн і бакалія.

Як вдається балансувати між собівартістю, інфляцією та доступною ціною

Наше завдання — зберігати вигідну ціну для покупця навіть у найскладніших обставинах. Для цього ми постійно шукаємо баланс у внутрішніх процесах.

У мережі зберігають баланс між собівартістю, інфляцією та доступною ціною за рахунок роботи з постачальниками, гнучкого управління асортиментом і часткою власних торгових марок, а також продуманої промо-політики. Замість різкого підвищення цін компанія пояснює покупцям причини змін у вартості окремих товарів і пропонує альтернативи в межах асортименту.

Як "Рукавичка" розвиває власні торгові марки

Близько 70% асортименту в мережі є однаковим для всіх магазинів, ще 10% товарообігу займають власні торгові марки. Водночас асортимент адаптують під регіони. Зокрема, в туристичних локаціях більше представлена non-food продукція, а також робиться акцент на локальних брендах.

Власні торгові марки залишаються одним із головних напрямів розвитку "Рукавички". Сьогодні компанія працює з портфелем із дев’яти ВТМ у різних цінових сегментах, що дозволяє поєднувати ширший вибір для покупців із контролем якості.

Стабільність виробництва у "Рукавичці" забезпечують власні потужності, які мережа розвиває з перших років роботи. Компанія зберігає стабільні обсяги: до 21 тонни м’яса на добу, близько 200 тис. одиниць продукції власної кулінарії та понад 200 тис. виробів випічки на місяць.

Контроль якості здійснює акредитована лабораторія мережі, а виробничі процеси відповідають міжнародним стандартам ISO 9001:2015 та ISO 22000:2018. Це дозволяє підтримувати надійність постачання й масштабувати власні торгові марки навіть в умовах війни.

Різдвяний асортимент в “Рукавичці”

Напередодні Різдва власне виробництво мережі готує сезонну пропозицію. У продажу з’являється святкова випічка — штолени, панетоне та пампухи ТМ "Традиція" в спеціальному пакуванні. Також до різдвяного кошика підготували м’ясний асортимент за домашніми рецептами: ковбасу "Галицька", рулет зі свинячої шинки та м’ясні напівфабрикати, які можна придбати порційно або скористатися слайс-нарізкою безпосередньо в магазині. Пропозицію доповнює традиційна кутя "Рукавичка" з маком, родзинками та горіхами.

Імпорт

"Рукавичка" активно розвиває напрям власного імпорту та співпрацює з партнерами з 20 країн. Частка імпортної продукції у товарообігу мережі становить близько 7% — орієнтовно 500 млн грн за підсумками 2025 року.

Компанія працює безпосередньо з виробниками з Італії, Польщі, Іспанії, Литви та інших країн. Окремим напрямом залишається розвиток ексклюзивних імпортних алкогольних брендів Sognatore та Diletto.

Під час вибору постачальників орієнтуємося на якість продукції, конкурентну ціну та надійність логістики. В імпортному асортименті також враховуємо тренди свідомого споживання.

Робота під час блекаутів

Мережа "Рукавичка" забезпечує безперервну роботу магазинів під час відключень електроенергії завдяки генераторам, встановленим у всіх торгових точках, а також налагодженому постачанню палива, вибудуваному за два роки блекаутів.

Магазини також працюють як пункти незламності для місцевих мешканців і покупців, адже тут можна зарядити гаджети. 

Паралельно мережа розвиває сонячну енергетику. Наразі працюють сонячні панелі загальною площею 3 тис. м², які генерують до 1,3 млн кВт·год на рік. Компанія також планує подвоїти потужності.

Благодійність та гуманітарна підтримка

За підсумками 2025 року мережа "Рукавичка" спрямувала близько 7 млн грн на соціальні ініціативи. Зокрема, компанія долучилася до Благодійного забігу УКУ для збору коштів на стипендії талановитій молоді.

Також мережа підтримує освітні та спортивні проєкти, серед яких Академія боксу Андрія Котельника, і спрямовує кошти на лікування та реабілітацію військових. Окремим напрямом залишається допомога дітям. Напередодні Дня святого Миколая в межах благодійних ініціатив передали понад 1500 солодких подарунків.

За якими глобальними трендами у ритейлі стежать в “Рукавичці”

У "Рукавичці" кажуть, що орієнтуються на глобальні тренди в ритейлі, зокрема на діджиталізацію. Йдеться про розвиток персоналізованих сервісів, онлайн-інструментів і доставки. У цьому напрямі мережа планує й надалі розвиватись та оновлювати мобільний застосунок. А ще "Рукавичка" оновлює обладнання, впроваджує енергоощадні рішення та автоматизує облік, щоб працювати стабільно навіть у складних умовах.

Головна конкурентна перевага у 2026 році

У 2026 році компанія зосередиться на покращенні сервісу, прозорих цінах і зрозумілому досвіді для покупців. У "Рукавичці" кажуть, що враховують потреби клієнтів, використовуючи аналітику та персоналізовані пропозиції.

"Рукавичка" готується до масштабування наступного року та поступово посилює присутність у регіонах. Паралельно мережа оновлює діючі магазини й адаптує формати під локації — від великих гіпермаркетів до компактних експрес-точок.

"Рукавичка" продовжує розвивати власні торгові марки з чіткою цінністю для покупців. Мережа оновлює програму лояльності та поєднує офлайн-магазини з цифровими сервісами, щоб зробити щоденні покупки простішими. У компанії зазначають, що це продовження обраної стратегії розвитку.

Автор: Євгенія Стенцель 

Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу email розсилку.