Читайте новини і аналітику про ритейл та e-commerce в Україні на нашій сторінці в Facebook, на нашому каналі в Telegram, а також підписуйтеся на щотижневу email розсилку.
День ЗСУ: що роблять українські компанії для підтримки військових
З початком повномасштабного вторгнення багато великих компаній, а також невеликі бізнеси долучилися до допомоги Силам оборони України. Хтось передає автомобілі, необхідну техніку та матеріали, хтось підтримує збори благодійних фондів, які підтримують ЗСУ. На четвертий рік великої війни підтримка бізнесів залишається актуальною і важливою — такі речі не тільки сприятливо позначаються на репутації компаній, але і допомагають українським захисникам вистояти в надзвичайно важких умовах. Ми зібрали приклади того, як корпоративний сектор цього року зміцнює оборону країни й підтримує тих, хто щодня ризикує життям.
ОККО
Мережа ОККО з 2022 року у рамках ініціативи "Зігріваємо захисників" безоплатно пригощає захисників і захисниць на своїх АЗС у прифронтових містах. Усі витрати на частування захисників компанія взяла на себе. Клієнти також могли підтримати програму через платформу "Fishka Благодійність" або залишити донат безпосередньо на касі будь-якої АЗС.

Одну з таких заправок у Костянтинівці згадав у своєму стендапі комік Сергій Липко. Він розповів, що АЗС працювала до останнього, попри постійні обстріли, і висловив повагу як співробітникам заправки, так і мережі загалом.
Коли біля будь-якої іншої заправки щось вибухає, вони кажуть: "Вибачте, будь ласка, ми закриваємося" і їдуть. Коли біля ОККО в Констасі щось вибухало, вони казали: "Може, круасан бажаєте? Є у вас фішки, бонуси, ось це все?" — розповідав стендапер.
За словами Липка, ОККО в Костянтинівці настільки глибоко інтегрувалися в середовище військових, що "вони вже наприкінці могли зі своїми пропозиціями говорити: "Омивач. Можливо, РЕБ на доріжку бажаєте? Два і чотири, п'ять і вісім — гарні завезли, фермерські виберіть".
АЗС була розташована за 20 км від лінії фронту і працювала, поки її не спалив російський FPV-дрон.
У березні 2025 ОККО приєдналася до держпрограми Плюси в застосунку "Армія+" — тепер військові отримують знижки на пальне, їжу та товари на всіх АЗК мережі.
Також ОККО підтримала проєкт "Дронопад" фонду "Повернись живим". Його мета — очистити наше небо від ворожих розвідувальних та ударних БпЛА, які щодня літають над лінією фронту і цивільними містами України, вишукуючи стратегічні цілі та позиції ЗСУ. Компанія запустила ініціативу "Око за око", за допомогою якої збирає кошти на модернізовані FPV-дрони, пікапи, радіостанції, генератори та дрони-перехоплювачі. Клієнти АЗС можуть долучитися до ініціативи, заправивши свої авто пальним PULLS. З кожного літра ОККО віддає 1 грн на "Дронопад". Також на проєкт можна перерахувати бали у застосунку Fishka в розділі "Благодійність". Або задонатити на спецрахунок або банку "Повернись живим". Цього року у рамках ініціативи компанія ОККО вже передала фонду понад 260 млн грн.
"Епіцентр"
З початку повномасштабної війни "Епіцентр" активно підтримує ЗСУ. Так, наприклад, у торгових центрах компанії діє всеукраїнська програма "Українці Разом" для учасників бойових дій та членів їхніх сімей. У межах програми користувачі отримують знижки до 7% на різні групи товарів у мережі "Епіцентр".
Також на початку року "Епіцентр" разом з реабілітаційним центром U+ System запустили благодійну ініціативу "Підтримай життя без меж!". Мета проєкту — допомогти українським захисникам і захисницям повернутися до повноцінного життя після травм, отриманих під час захисту України. З кожною покупкою меблів у магазинах "Центр Меблів" та "Центр Меблів Grand" компанія перераховувала частину коштів на відновлення військовослужбовців. Метою благодійної ініціативи було зібрати 1 млн грн для реабілітації захисників і захисниць у центрі U+ System.

За три роки повномасштабної війни "Епіцентр" виділив допомогу загальною вартістю понад 5 млрд грн. Зокрема, компанія закуповує для українських медиків реанімобілі та сучасне медичне обладнання, фінансує велику кількість соціальних та благодійних проєктів, передає техніку, будівельні матеріали, військову амуніцію, ліки, генератори, інструменти, продукти харчування, побутову хімію, предмети обігріву, одяг, взуття, теплі речі, авто- та електротовари та багато інших товарів.
Ukrainian Association of Developers
Українська асоціація девелоперів цього року передала інженерній військовій частині будівельне обладнання — 10 екскаваторів, 2 самоскиди та 2 крани. Вартість переданої техніки перевищила 20 млн. Цю техніку військові використовували для зведення фортифікаційних споруд.

Ця ініціатива стала можливою завдяки міцній координації та фінансовому внеску з боку членів асоціації — лідерів будівельної індустрії, які об'єднали свої зусилля для допомоги військовим, — сказали представники асоціації.
Уповноважений представник Асоціації у Міжвідомчій робочій групі з будівництва фортифікаційних споруд Владислава Молчанова зазначила, що члени асоціації будуть і далі допомагати Збройним Силам України.
Farmak
Фармацевтична компанія Farmak сотні одиниць обладнання, потрібного для оборони. Farmak тримає постійний зв’язок із колегами на фронті. Закуповує для них техніку, автівки, військове спорядження. Усім, хто служить, продовжується виплата зарплати, надається медичне страхування. Юридичний департамент супроводжує захисників у всіх необхідних питаннях. Для оздоровлення компанія надає путівки до санаторно-курортних закладів.

Також компанія запустила програму "Реабілітація пацієнтів з важкими обмеженнями життєдіяльності" у рамках якої допомагає відновлюватися воїнам, які повернулися з фронту.
З початку повномасштабного вторгнення і до 1 квітня 2025 року на підтримку ЗСУ та гуманітарні проєкти було спрямовано понад 348 млн грн.
Comfy
У 2014 році за ініціативою СЕО Comfy Ігоря Хижняка компанія почала передавати волонтерам і військовим необхідну електроніку і техніку. Зокрема тоді на передову передали 40 автомобілів. З початком повномасштабного російського вторгнення компанія посилила допомогу — вона перерахувала українським захисникам понад 170 млн грн.

Також компанія передає військовим і волонтерам техніку:смартфони, павербанки, планшети, карти пам’яті, дрони, коптери тощо.
Зараз мережа Comfy активно співпрацює з благодійним фондом Сергія Притули, "Повернись живим" та іншими фондами, що допомагають ЗСУ. Команда допомагала збирати кошти на "Байрактари", БПЛА "Валькірія", FPV-дрони, "Ловці шахедів", секретний Black box для ГУР тощо.
У кінці листопада Comfy долучилася до міжнародної акції "Щедрий вівторок" та передала 5% (50 000 грн) від усієї проданої "теплої" техніки фонду "Київ волонтерський" на закупівлю теплої військової форми, елементи екіпірування та технічні засоби для обігріву.
Також у магазинах мережі діє програма "Українці разом", яка надає знижки та бонуси для військових та їхніх родин. Бонуси нараховуються на бонусну картку в розмірі 5% кешбеку від покупки, з яких 4% бонусів для учасника бойових дій та 1% бонусів за програмою лояльності.
"Нова пошта"
"Нова пошта" запровадила безплатну доставку посилок для військових. Діючі військовослужбовці можуть надсилати й отримувати посилки у прифронтових регіонах за 1 гривню. Влітку цього року розширили можливості програми: збільшили кількість відправлень, додали нову область і спростили оформлення.
Військові можуть щомісяця генерувати до трьох штрихкодів на оплату посилок у застосунку "Армія+". Кожен штрихкод діє до 7 днів, максимальна вага посилки, яку можна відправити — до 30 кг. Доставка діє у шести прифронтових областях: Сумській, Харківській, Донецькій, Запорізькій, Херсонській та Дніпропетровській.

У березні "Нова пошта" разом із фондом "Повернись живим" передали до підрозділів Повітряних сил ЗСУ сучасне обладнання для мобільних груп радіоелектронної боротьби (РЕБ) та радіотехнічної розвідки (РЕР).
А саме:
- комплекси РЕБ;
- комплекси радіомоніторингу на базі спектрального аналізатора SPECTRAN V6 PLUS 500XA-6;
- телерадіокомунікаційні системи TCD1123S і TCD1123DM;
- ноутбуки HP Victus 16-r1037ua з ліцензійним програмним забезпеченням Microsoft Windows 11 Pro;
- телескопічні щогли М12.
Також військовим передали нові пікапи та мікроавтобуси для підвищення мобільності підрозділів.
Загальна вартість партії — 15,2 млн грн: українці задонатили 7,6 млн грн, а Нова пошта подвоїла кожен внесок, — розповіли в компанії.
Представники "Нової пошти" підкреслили, що це була вже друга передача в межах проєкту "РЕБнемо так РЕБнемо. Зіб’ємо ворога з пантелику". Раніше 17 військових частин отримали техніку на понад 16 млн грн.
Як бізнеси допомагають жінкам у ЗСУ
Бренд W8less разом з рухом Veteranka створив благодійну весняну колекцію одягу, яка присвячена військовослужбовицям та ветеранкам. Презентація колекції супроводжувалася відеороликом, який розповідає історії ветеранок, що доєдналися до Сил Оборони України в різні періоди війни, про їхні емоції та внутрішні переживання під час повернення в тил.
Мета проєкту — підтримати захисниць, які адаптуються в тилу після повернення з фронту. 10% від продажу колекції W8less спрямовує на реабілітацію ветеранок та їх супровід на шляху до цивільного життя.
![]()
Ювелірний бренд Kochut випустив подвійний кулон з оксидованого срібла "Куба і Аляска" названий на честь бойових медикинь, які боронять Україну. Влітку бренд оголосив розіграш кулона за донат, таким чином Kochut приєднався до збору на дві дистанційно керовані евакуаційні платформи Maul для спецпідрозділу ОМЕГА Нацгвардії та 157 ОМБр Сухопутних військ України.

Щоб допомогти підрозділу, де служать бойові медики на Кубі та Алясці, бренд Keep випустив лімітовану благодійну серію сумок Care Kit з турнікетом. Частина прибутку від продажу сумок також була спрямована на збір для придбання двох наземних евакуаційних "капсул життя" Maul.

Український бренд спідньої білизни SMTH весь березень 2025 року передавав 5% від продажу кожної позиції на актуальні збори руху Veteranka, який вже багато років підтримує жінок-військовослужбовців.
У жовтні 2025 року бренд Pitaya на знак вдячності та підтримки приєднався до збору Veteranka "Вона вивезе, якщо ти допоможеш" для бойових медикинь і запустив розіграш купальників за донат. Мета збору була все та ж — 4 млн грн на евакуаційні броньовані капсули Maul, які рятують життя, вивозячи поранених із найнебезпечніших ділянок фронту без ризику для екіпажу.
Допомога ЗСУ в наш час стала не просто благодійністю, а необхідністю. Допомагати Силам оборони, як видно, можуть не тільки великі корпорації з широкими можливостями, але і невеликі бренди. Не обов'язково відправляти військовим техніку або мільйони гривень — можна підтримати той чи інший волонтерський збір, влаштувати розіграш своєї продукції за донати або хоча б розповісти своїм клієнтам про той чи інший збір на потреби військових. Як не буває маленьких донатів, так і не буває маленької допомоги — все це внесок в обороноздатність країни й в збереження її незалежності та суверенітету.
